پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۹۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۴
سخنگوی وزارت بهداشت: عمل‌های جراحی زیبایی از عوامل اصلی هزینه‌های کمرشکن سلامت است.

شعارسال: ایرج حریرچی در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل وزارت بهداشت گفت:عمل‌های جراحی زیبایی از عوامل اصلی هزینه‌های کمرشکن سلامت است که برخلاف تصورات قشر با درآمد بالای جامعه بیشتر دچار آن می‌شود، چون تقاضای القایی بالاتری دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در ۴۰ سال گذشته جمعیت چاق دنیا ۳ برابر شده است و اکنون ۶ درصد دختران و ۸ درصد پسران چاق هستند.

وی گفت: اضافه وزن و چاقی با ۱۳ سرطان ارتباط مستقیم دارد و هر قدر چاقی بیشتر شود ابتلا به سرطان هم بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ۵۵ درصد سرطان‌های زنان و ۲۴ درصد سرطان‌های مردان در ایران بطور مستقیم با چاقی و اضافه وزن ارتباط دارد.

برای اعزام دختران شین آباد به خارج از کشور تصمیمی گرفته نشده است

وی گفت: اعزام بیماران برای ادامه روند درمان در خارج از کشور با تصمیم شورای عالی پزشکی صورت می‌پذیرد که درباره دختران حادثه دیده شین آباد هنوز پرونده‌ای در این شورا مطرح نشده است.

حریرچی افزود: ما برای درمان این دانش آموزان یکی از بهترین بیمارستان‌ها را مأمور کرده‌ایم، خدمات رایگان به آن‌ها ارائه می‌شود و درعین حال پزشک فوق تخصصی نیز اقدامات درمانی‌شان را پیگیری می‌کند؛ اکنون این دختران تحت نظر پزشک فوق تخصص درمان می‌شوند.

وی درباره نگرانی‌ها مبنی بر کمبود برخی اقلام دارویی به علت افزایش نرخ ارز و خروج آمریکا از برجام گفت: تعدادی اندک می‌خواهند از شرایط سخت احتمالی، سوء استفاده کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند، اما به طور قطع با آن‌ها برخورد قانونی می‌کنیم.

حریرچی افزود: ترامپ ۶ روز پیش تصمیمش را در خصوص خروج از برجام اعلام کرد و این تصمیم ۳ ماه دیگر اجرا می‌شود، اکنون برخی می‌خواهند از این وضع سوء استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما جلسات متعددی را در این حوزه برگزار کرده‌ایم و رئیس سازمان غذا و دارو نیز هر روز با بانک مرکزی و وزارت بهداشت جلسه دارد، در این ۶ روزه نه اقدامی برای واردات مواد اولیه انجام داده‌ایم و نه اتفاق جدیدی افتاده است، خوشبختانه اکثر واردکنندگان و تولیدکنندگان دارو با ما به توافق رسیده‌اند.

حریرچی گفت: البته در مواردی می‌بینیم که صحبت‌هایی مبنی بر کمبود اقلام دارویی و یا تجهیزات پزشکی با استدلال‌های نادرست مطرح می‌شود؛ نمی‌شود که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی جنسی را وارد کرد و بعد بخواهیم با قیمت بالاتر آن را بفروشیم؛ بنابراین در برخی موارد اعلام می‌شود ما باید دارو را جایگزین کنیم و آن را به قمیت جدید بفروشیم؛ کسی که با دلار مشخصی جنسی را آورده است نمی‌تواند آن را با قیمت جدید بفروشد، این درحالی است که در ژاپن بعد از بروز سونامی فروشندگان قیمت‌هایشان را کاهش دادند، در کشور ما که اتفاقی رخ نداده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره وضع دارو‌های OTC افزود: قرار بود این دارو‌ها برای افراد غیر بیمار خاص و غیر کودک از تحت پوشش بیمه خارج شود که این موضوع در شورای عالی بیمه تصویب شد، اما هنوز برای عملیاتی شدن به طور نهایی تصویب نشده است.

حریرچی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان گفت: یکی از موضوعاتی که در این ماه مطرح می‌شود عادت نادرست غذایی در این ماه است؛ به طوری که می‌بینیم درصدی از افراد جامعه ما در ماه رمضان چاق می‌شوند، اما باید در این ماه وعده افطاری و سحری را طوری تنظیم کنیم که مقدار مناسبی غذا دریافت کنیم، همچنین ترکیب غذا‌ها باید درست باشد و پرخوری هم نکنیم، بنابر این می‌توان از این ماه علاوه بر استفاده معنوی، در راستای کاهش اضافه وزن و چاقی نیز استفاده کرد.

وی درباره نایاب شدن آمپول ایمنوگلوبولین نیز افزود: از آنجایی که این آمپول را یک شرکت وارد می‌کرد و مقداری در انتقال ارز دچار مشکل شد، مشکلاتی رخ داد، اما به این مشکلات رسیدگی شد و در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

حریرچی گفت: در عین حال به نظر می‌رسد افرادی که دلسوزند نباید این افکار را از طریق رسانه اعلام کنند، بلکه این مشکل را با ما در میان بگذارند تا آن را حل کنیم، باید توجه کرد که سالانه یک و نیم میلیون زایمان در کشور انجام می‌شود و با انتشار چنین اخباری اضطراب برای این خانواده‌ها ایجاد خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1397، کد خبر: 2127536، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
اموزش و پرورش و رسانه های جمعه باید در این موارد فرهنگسازی کنن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
فقط هم این جراحی ها داره توی کشور های عقب افتاده سرسام اور میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین