پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
مدیر کل کتایخانه های عمومی استان یادآور شد: فضای مجازی امکان اندیشیدن را از انسان می گیرد اما کتاب برعکس این موضوع عمل می کند، کتاب امکان خلوت کردن انسان با خویشتن را می دهد کتاب امکان ارتباط با زندگی بیرونی را می دهد.

شعارسال: هادی نوری اظهار داشت: از سال گذشته به شکل نظام مند نشست های کتاب خوان اختصاصی در سطح مدیران و اقشار مختلف جامعه را آغاز کرده ایم.

وی در خصوص علت انتخاب خبرنگاران برای این نشست تصریح کرد: قرن ۲۱ عصر اطلاعات و ارتباطات نامگذاری شده و پیوند میان این دو ناگسستنی است.

این مقام مسئول ادامه داد: داشتن اطلاعات بدون ارتباطات یا ارتباطات بدون اطلاعات ممکن نیست و این از ویژگی های قرن ۲۱ است .

نوری گفت: این دو موضوع هر دو در اختیار رسانه است و مجموع این دو که عرصه دانایی را تشکیل میدهد، در اختیار رسانه قرار دارد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان خاطرنشان کرد: در دنیای مدرن، رسانه ها انعکاس واقعیت می کردند. رسانه واقعیت نمایی می کرد اما در دو سه دهه اخیر با ورود به عصر پسا مدرن از رسانه ها کارکردی متمایزی خواسته شد که آن خلق واقعیت توسط رسانه هاست و واقعیت سازی آنها. این حکایت از قدرت رسانه ها دارد.

وی در ادامه عمومی سازی رسانه و سرعت تولید و انتقال خبر یکی از ویژگیهای رسانه در عصر جدید دانست و گفت: در عصر جدید خبر در ثانیه انتقال می یابد لذا تکنولوژی های جدید ارتباطی سبب شده تا ما با انبوهی از اطلاعات و انفجار اطلاعات روبرو شویم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان تصریح کرد: در برخی موارد اطلاعات بر زندگی انسانها چیره شده و انسان را به سمت جلو هدایت می کند این حجم اطلاعات حق تصمیم گیری را در انسانها بسیار سخت میکند و در بسیاری موارد اتفاقات انسانها تحت تاثیر این حجم اطلاعات ساخته می شود.

وی در اشاره به نقش کتاب در رسانه افزود: کتاب در تصمیم گیرهای زندگی انسان نقش و تاثیر زیادی دارد.

نوری مسأله زمانه حاضر را این دانست که آیا باید عرق در رویدادها شد یا مسلط بر رویدادها؟ روند فعلی را گذران زندگی با کف روی آب دانست و از ارتباط سطحی کاربران با کتاب خبر داد.

وی در اشاره به ارتباط سطحی برخی انسانها با کتاب گفت: اگر کتاب نباشد گذران زندگی با کف روی آب است. اما اگر ارتباط کتاب با کاربر را وسیع ببینیم دیگر از خواندن و دیدن عبور و به مرحله اندیشه ورزی می رسیم.

مدیر کل کتایخانه های عمومی استان یادآور شد: فضای مجازی امکان اندیشیدن را از انسان می گیرد اما کتاب برعکس این موضوع عمل می کند، کتاب امکان خلوت کردن انسان با خویشتن را می دهد کتاب امکان ارتباط با زندگی بیرونی را می دهد.

او گفت: کتاب یک ابزار گرم است و گرمای ان در ایجاد اگاهی و ابزار رسیدن به دانایی است اما تکنولوژی های جدید اندیشه گریزند. تکنولوژی ما را در سطح نگه میدارند اما کتاب ما را به عمق و ژرفای اطلاعات می برند.

هادی نوری نقد بر مسئولین را ابزار رسانه عنوان کرد و گفت: با توجه بر اینکه رسانه چشم بینای جامعه است کتاب در افزایش اطلاعات و اگاهی بخشی اصحاب رسانه نقش بسزایی دارد.

در ادامه این نشست، کتابهای این قافله عمر، تاریخ مطبوعات گیلان از مشروطیت تا امروز، ترس از تاریکی ،خاطرات کشتی گیلان ،رسانه و سیاست خارجی و توسط سیاحت نامه ابراهیم بیگ توسط محمدکاظم شکوهی راد، سید حسن ضیابری، کبری اجدادی و کریم خورسندی، کبیری و حسین خاکزاد معرفی شد.

و در پایان از معرفی کنندگان کتاب و دو تن از کتابداران فعال تقدیر شد.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی راه سوم، تاریخ انتشار: 23اردیبهشت1397 ، کدخبر: 32796: www.rahesevvom.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین