پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۹۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
یک منبع آگاه در وزارت امور اقتصادی و دارایی به خبرنگار «نود اقتصادی» اطلاع داد کار فاینانس‌های پسابرجامی را بعد از خروج آمریکا از برجام تمام شده بدانید و با اعمال بخشی از تحریم‌ها در 90 روز آینده و بخش دیگری از آنها در 180 روز آینده هیچ فاینانسی به ایرانی‌ها تعلق نمی‌گیرد و آنها بلااثر خواهند شد .

شعار سال: همین چند ماه پیش بود که دولتمردان و رسانه‌های نزدیک به آنها با سر و صدای زیادی خبر از انعقاد قراردادهای متعدد فاینانسی با کشورهای مختلف دادند. قراردادهایی که حجم آنها بعدا توسط وزارت اقتصاد 31.7 میلیارد دلار اعلام شد و از آن به عنوان یک دستاورد مهم پسابرجامی و یک گشایش بی‌سابقه در روابط بانکی ایران و سایر کشورها یاد شد. عده‌ای حتی پا را فراتر گذاشتند و این قراردادها را نوعی سرمایه گذاری خارجی تلقی کردند.

اما هنوز چند ماه از این تبلیغات وسیع نگذشته که اجرایی شدن این قراردادهای فاینانسی در پرده ابهام قرار گرفته است. بعد از اعلام رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های جدید ظاهرا کل قراردادهای فاینانسی با فشار یانکی‌ها اجرایی نخواهد شد. یک منبع آگاه در وزارت امور اقتصادی و دارایی در همین زمینه گفت: کار فاینانس ها را بعد از خروج آمریکا از برجام تمام شده بدانید و با اعمال بخشی از تحریم ها در نود روز آینده و بخش دیگری از آنها در 180 روز آینده هیچ فاینانسی به ایرانی‌ها تعلق نمی‌گیرد و آنها بلااثر خواهند شد.

طبق اعلام وزارت اقتصاد قرار بود، هشت میلیارد یورو فاینانس از اگزیم بانک کره جنوبی، 2.6 میلیارد یورو از وزارت اقتصاد روسیه، 1.7 میلیارد دلار از اگزیم بانک چین، 10 میلیارد دلار از سیتیک، یک میلیارد یورو اوپر بانک اتریش، 500 میلیون یورو از دنسکه بانک دانمارک، پنج میلیارد یورو از وزارت اقتصاد ایتالیا و یک وام بدون سقف از اگزیم بانک و اکسپار روسیه اخذ شود.

باید دید واکنش مسئولان وزارت اقتصاد به این اتفاق چه خواهد بود؟


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نوداقتصادی، تاریخ 24 اردیبهشت 97، کد مطلب: 2112141: www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
چرا باید اقتصاد یک کشور در گرو روابط اون کشور با آمریکا باشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین