پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
عربستان سعودی آماده است تولید نفت خود را در واکنش به کاهش پیش بینی شده صادرات نفت ایران بدنبال خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریمها افزایش دهد.

شعار سال: عربستان سعودی برخلاف متحدان غربی آمریکا شامل فرانسه، انگلیس و آلمان که به حفظ برجام پایبند هستند، از تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته ای بین المللی با ایران حمایت کرده است.

روسیه و چین که از امضاکنندگان برجام هستند، با تصمیم ترامپ مخالفت ورزیده و بعید است در روابط اقتصادی خود با ایران پس از خروج آمریکا از این توافق، تغییری صورت دهند. روسیه مصرف کننده نفت ایران نیست و چین و هند که از خریداران بزرگ نفت ایران هستند، بعید است خریدشان را متوقف کنند.

یک مقام وزارت انرژی عربستان اظهار کرد بدنبال تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته ای با ایران، عربستان در جهت منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و پایداری رشد اقتصادی جهانی، متعهد به حمایت از ثبات بازارهای نفت است.

تحلیلگران با در نظر گرفتن میزان کاهش واردات سایر کشورها برای رعایت تحریم های واشنگتن، اکنون انتظار دارند صادرات ایران بین ۳۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

طبق جدیدترین نظرسنجی پلاتس، ایران از زمان برچیده شدن تحریم ها در ژانویه سال ۲۰۱۶، میزان تولید نفت خود را حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش داده بود و در آوریل ۳.۸۳ میلیون بشکه در روز تولید داشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری شفاف، تاریخ انتشار 24 اردیبهشت 97، کد مطلب: 459715، www.shafaf.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین