پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
صدراعظم آلمان با رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو کرد.

شعار سال: روز جمعه آنگلا مرکل با دونالد ترامپ در دفتر کار او در کاخ سفید دیدار کرد و سپس ناهار را با یکدیگر صرف کردند.

در این دیدار توافق هسته‌ای ایران و موضوع معافیت دائم اروپا از تعرفه‌های آمریکا بر آلومینیوم و فولاد از محورهای دیدار رهبران دو کشور بود.

سران کشورهای اروپایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای - بریتانیا، فرانسه و آلمان - سعی می‌کنند تا با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، نظر مساعد ترامپ برای ماندن در برجام را جلب کنند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در جریان یک سفر سه روزه به آمریکا بر وفاداری کشورش به برجام تاکید کرد، اما در پایان، احتمال خروج واشنگتن از این معاهده بین‌المللی را به منتفی ندانست.

سفر مرکل به واشینگتن، تنها چند روز پس از مذاکرات امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با ترامپ صورت گرفت. هر چند این دیدار در سطحی پایین‌تر از دیدار رئیس جمهور فرانسه برگزار می‌شود که همراه با یک ضیافت رسمی و سخنرانی ماکرون در نشست کنگره بود.

صدراعظم آلمان آخرین بار در 27 اسفند سال 95 برای دیدار با دونالد ترامپ که تنها چند هفته‌ از به قدرت رسیدنش گذشته بود، به واشینگتن سفر کرده بود.

ترامپ قرار است روز دوازدهم ماه مه درباره پایندی کشورش به برجام تصمیم بگیرد. او پیش از این گفته بود اگر توافق هسته‌ای ایران اصلاح نشود، از برجام خارج خواهد شد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فرارو، تاریخ انتشار 24 اردیبهشت 97، کد مطلب: 357620، www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین