پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۸۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
مشاور عمرانی وزارت علوم با اشاره به قانون بودجه ۹۷ گفت: کل بودجه وزارت علوم در طرح‌های عمرانی ۹۳۰ میلیارد تومان است.
شعارسال: گردهمایی مدیران طرح‌های عمرانی و بودجه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری هم اکنون در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

در این مراسم مرغایی زاده، مشاور عمرانی وزارت علوم درباره ظرفیت‌های قانون بودجه ۹۷ توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: اعتبارات متمرکز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۰۷ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: اعتبارات متمرکز دانشگاه‌ها در تعمیر، تجهیز و تامین فضا ۷۴۰ میلیارد تومان، پارک‌های علم و فناوری و موسسات پژوهشی ۷۴ میلیارد تومان است، یعنی کل بودجه خانواده وزارت علوم در طرح‌های عمرانی ۹۳۰ میلیارد تومان است که مشخص نیست چه قدر از آن تخصیص داده می‌شود.

مشاور عمرانی وزارت علوم با بیان اینکه ۴۸۴ میلیارد تومان از کل پول مربوط به تعمیر، تجهیز و محوطه سازی و حدود ۲۳۹ میلیارد تومان مربوط به تامین فضا است، ادامه داد: در کل وزارت علوم و زیرمجموعه‌های آن ۴۶۶ طرح داریم سرانه ستاد با ۱۶ طرح ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرانه دانشگاه با ۳۶۲ طرح ۲ میلیارد تومان و سرانه مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری ۸۰۰ میلیون تومان است با توجه به این وضعیت عمرانی تلاش جدی وجود دارد که از سایر منابع موجود استفاده شود چرا که در این وضعیت به هر طرح کمتر از دو میلیارد تومان اختصاص پیدا می‌کند.

مشاور عمرانی وزارت علوم با تاکید بر استفاده از اعتبارات استانی بیان کرد: در برخی آیین نامه‌ها و تبصره‌های موجود مواردی برای تامین بخشی از اعتبارات دانشگاه‌ها وجود دارد که به ویژه در اعتبارات استانی قابل پیگیری هستند؛ لذا از دانشگاه‌های استانی می‌خواهیم که با مراجعه به این بند و تبصره‌ها در جریان موضوع قرار بگیرند و برای بهره مندی از آن‌ها اقدام کنند در صورت لزوم هم وزارت علوم از سازمان برنامه و بودجه آن‌ها را پیگیری خواهد کرد.

به گفته وی، برخی از مناطق کشور همانند مناطق نفت خیز یا کمتر توسعه یافته اعتبارات یک یا دو درصدی دارند یا به عنوان مثال مناطقی که در دفاع مقدس دچار آسیب شده اند ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دارند از این رو باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 24 ارديبهشت 1397 ، کدخبر: 684884 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین