پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: از هنرمندان می خواهیم ساکنان فلات مرکزی را به شیوه هنرمندانه متقاعد کنند که با سازگاری و نیز متناسب با اقلیم خشک، آب را مصرف کنند.
شعار سال: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: از هنرمندان می خواهیم ساکنان فلات مرکزی را به شیوه هنرمندانه متقاعد کنند که با سازگاری و نیز متناسب با اقلیم خشک، آب را مصرف کنند.

هاشم امینی در نشست هم اندیشی هنرمندان و مسئولان درباره مصرف بهینه و صرفه جویی آب در اصفهان، اظهار کرد: در سال های اخیر با کاهش بارش های موثر مواجه بودیم و باید این باور در بین مردم ایجاد شود که شرایط اقلیمی تغییر کرده است هرچند موضوع مدیریت آب نیز جای بحث دارد.

وی با بیان اینکه آورد حوضه آبریز زاینده رود در سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب بود، اظهار کرد: این رقم در سال جاری380  میلیون مترمکعب یعنی یک چهارم سال گذشته است در حالیکه پیش بینی می شود باید جمعیت 6 میلیون نفری استان اصفهان و یزد را پوشش دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه چاه های قابل مصرف چندانی در اصفهان نداریم، گفت: آب چاه های اصفهان متاثر از زاینده رود است و اگر این رودخانه خشک باشد، چاه ها نیز آب چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات ما از مشکل کم آبی، مدیریت مصرف است، افزود: اینکه بگویند برای گذر از بحران کم آبی فقط باید حاکمیت ورود پیدا کند، بهترین بهانه است زیرا این کار بدون شک فقط با همکاری و تعامل مردم پیرامون مصرف بهینه آب که این امر هم با برقراری تعادل میان عرضه و تقاضای آب محقق می شود.

امینی با تاکید بر اینکه باید رفتارمان درباره مصرف آب تغییر کند تا زندگی بهتری در آینده داشته باشیم، تصریح کرد: اقدام های ما در زمینه مصرف بهینه آب در سه بخش فنی، فرهنگی و قانونی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در چندسال اخیر در بخش فنی شرکت آبفای اصفهان تلاش بسیاری برای کاهش پرت آب در شبکه توزیع در دستور کار قرار داده این در حالیست که طرح هایی نیز در برخی صنایع بزرگ اصفهان برای باز چرخانی پساب فاضلاب اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اضافه کرد: شرکت آبفا استان اصفهان در بخش فرهنگی که شامل اصلاحات ابزاری و رفتاری است با استفاده از روش های مختلف به فرهنگ سازی پرداخته که هنرمندان در این زمینه نقش بسزایی دارند.

وی گفت: هنرمندان به بهترین شیوه و با زبان هنر مردم را ترغیب به مصرف صحیح آب کنید چرا که معتقدیم ارتباطی تنگاتنگ میان مردم و هنرمندان برقرار است و هنرمندان در بزنگاه های مختلف نشان دادند با جایگاهی که در میان مردم دارند اثرپذیری مطلوبی بر رفتار آنها دارند پس در این شرایط از هنرمندان می خواهیم ساکنان فلات مرکزی را به شیوه هنرمندانه متقاعد کنند که با سازگاری و نیز متناسب با اقلیم خشک، آب را مصرف کنند.

امینی با بیان اینکه نگاه مردم به هنرمندان در رفتار و سبک زندگی، انکارناپذیر است از این قشر خواست تا برای فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب بیش از پیش گام بردارند.

وی با تاکید بر اینکه حداقل باید 30 درصد مصرف آب، کاهش یابد، اظهار کرد: اگر این میزان صرفه جویی در مصرف آب صورت گیرد با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97022513750 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
اصفهان دارد روز به روز خشک تر میشود ؛ مسئولان باید از الان به فکر یک چاره باشند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین