پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۱۳۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هزینه‌های ما در بخش درمان در سازمان تأمین اجتماعی سیر صعودی گرفته است.

شعار سال : علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی امروز که برای پاسخ به سوال حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان به بهارستان آ‌مده بود، ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به قدس، اظهار کرد: از زمانی که رئیس جمهور آمریکا بر قدرت نشسته است، با تصمیماتش یا عده‌ای را در گوشه‌ای از جهان به خاک و خون می‌کشد، یا عده‌ای را محکوم می‌کند یا آنکه تنشی جدید در جهان هر روز به وجود می‌آورد.

وی سپس در پاسخ به سوال نماینده مردم زاهدان مبنی بر اینکه علت عدم اجرای مصوبه یکسان سازی دفترچه‌های بیمه درمانی در بودجه سال ۹۵ چیست، گفت: در پایان سال ۹۵ بنا بر تصویب مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم توسعه مسئولیت این موضوع از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتفی شد.

ربیعی ادامه داد: البته به لحاظ مسئولیت مشترکی که ما در این زمینه با سازمان‌های بیمه گر متعدد داشتیم، اقدامات متعددی را انجام دادیم که در این زمینه می‌توان به رفع همپوشانی بیمه‌ای و حذف دفترچه‌های مازاد افراد اشاره کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: درست است که میزان همپوشانی‌ها عدد درشتی است، اما اتلاف منابع در جایی صورت می‌گرفت که بیماری‌های خاص وجود داشت، لذا دفترچه‌هایی برای آن در نظر گرفته شده بود البته بیماران خاصی در واقع وجود نداشت و عده‌ای سوء استفاده می‌کردند که ما با حذف این دفترچه‌ها امکان سوء استفاده را از بین بردیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین همپوشانی که ۶۲ درصد است مربوط به روستاییان است، اظهار کرد: روستاییان سطح یکشان را در روستا می‌گیرند، اما سطح دو خدمات درمانی خود را از تأمین اجتماعی می‌گیرند و یک نفر وقتی بیمار می‌شود، با دو دفترچه برای رفع بیماری خودش نمی‌رود.

ربیعی ادامه داد: ما برای آنکه روستاییان را حذف کنیم، می‌دانستیم که این موضوع یک سری مسائل اجتماعی را به وجود می‌آورد و به آنان فشار وارد می‌شود که سطح یک یا دو آنان را حذف کنیم و بگوییم که از یک جا بیمه درمانی خود را بگیرند، بنابراین برنامه‌ای که پیش بینی کردیم، و آنچه امروز سازمان بیمه سلامت آن را دنبال می‌کند این است که هرکسی می‌خواهد دفترچه‌اش را عوض کند، دیگر فقط یک دفترچه‌ای می‌شود و این برنامه از سال ۹۶ اجرا می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه این امر به خوبی در حال اجرا شدن است، اظهارکرد: در آذر ماه سال ۹۶ سازمان بیمه سلامت به معاون بنده نامه نوشته است که این نامه حاکی از آن است که این برنامه به خوبی در حال انجام شدن است.

وی تأکید کرد: بنده تنها چند ماه این مسئولیت را در اختیار داشتم و از زمانی هم که این مسئولیت از اختیارم خارج شد و زیر نظر وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است، با هماهنگی خوبی که بین دو وزارتخانه انجام می‌شود این مشکل به صورت کامل در حال حل شدن است و یکسان سازی دفترچه‌های بیمه درمانی انجام می‌شود.

ربیعی در پاسخ به سوال دیگر نماینده مردم زاهدان مبنی بر علت وجود تبعیض در هزینه بیمه شده‌های تأمین اجتماعی، گفت: بنده هم نظری خلاف بر این ندارم و متأسفانه این رویه سی سال است که انجام می‌شود و باید این تبعیض از بین رود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در هیئت امنای تأمین اجتماعی تصویب کردیم و به هیئت مدیره تأمین اجتماعی اجازه دادیم که با انعقاد قرارداد با بیمارستان‌های دولتی و خصوصی امکان پرداخت فرانشیز امکان پرداخت فرانشیز را به وجود آورد.

وی تصریح کرد: هزینه‌های ما در سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان سیر صعودی گرفته است و بنده همواره می‌خواهم که عدالت برقرار شود به طوری که در ۵۰ سال ۹ هزار تخت ایجاد شد، اما در ۴ سال ۱۰۰۰ تخت ایجاد شد و این مسئله حاکی از آن است که ما به طرف ایجاد عدالت و رفع تبعیض رفتیم و در استراتژی جدیدمان به سمت ایجاد عدالت حرکت کردیم.

ربیعی با اشاره به اینکه ما هر هفته به دنبال این هستیم که یک مرکز را طراحی کنیم و در راستای رفع تبعیض گام برداریم، اظهار کرد: امروز بنده باید برای این مسئله بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان هزینه کنم و ما منابع مالی لازم را نداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: به علت شکافی که بین درآمد و منابع مان به وجود آمده است ما برای حل این مشکل تفاهم نامه‌ای را به وزارت بهداشت و درمان فرستادیم تا این ۱۰ درصد فرانشیز را خودمان متقبل شویم که مرحله به مرحله این موضوع را دنبال می‌کنیم


شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت خبری جهان نیوز، تاریخ انتشار 25 اردبیهشت 97، کدخبر: 612211، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
واقعا امار افتضاخیه...چرا باید توایران در این امکانات ضعف جدی وجود داشته باشه؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
وزارت بهداشت در این سال های دولت روحانی بسیار خوب عمل کرده است و پروژه های زیادی را افتتاح کرده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
اگه هزینه های درمان روز به روز بالا بره چجوری مردم می تونن از این تخت ها استفاده کنن؟
ن.ف83
ناشناس
Germany
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
من بشخصه از کار هایی که وزارت بهداشت در طول دولت دوازدهم انجام داد راضی ام
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
خدا خیرتون بده با این همه پشتکار واقعا:)
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین