پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۱۷۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
در بازدید صبح روز سه شنبه دکتر پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی از پلیس راهور ناجا(همراه با سردار اشراق معاون حقوقی و امور مجلس ناجا)، وی با بیان این که ۲۸ میلیون جلد گواهینامه و ۳۲ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد تصریح کرد: می توانیم برای متخلفان و ناقضان قانون محدودیت های اجتماعی ایجاد کنیم تا کسی که ناقض قانون است نتواند وزیر و نماینده و ... شود. متن حاضر، نقدی مشفقانه بر نظر دکتر پزشکیان وارد نموده و معتقد است که نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ، نباید در جمع پلیس راهور شوخی کند؟
شعار سال : عنوان و خلاصه گزارش حاضر، ممکن است خوانندگان محترم را با اندکی سر درگمی مواجه ساخته باشد. آیا نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع پلیس تخصصی راهور، سخنان طنز آمیز و مزاح گونه بیان داشته و یا نویسنده متن حاضر، قصد نقد عملکرد پلیس راهور را دارد؟ به منظور تمرکز بر بحث اصلی، به استحضار خوانندگان می رساند که ، هدف نویسنده، نقد عملکردی پلیس راهور است. نقدی که ان شاالله مورد توجه مدیران این نیرو قرار گرفته و بواسطه افزایش حساسیت ها ، تغییر و تحولات سازنده در پلیس راهور را شاهد باشیم. لازم به توضیح است که نقد وارده به معنای نادیده گرفتن زحمات کارکنان صدیق این نیرو نیست. همه ما در کنار نقدهای وارده به این نیرو، خاطرات شیرینی هم از برخورد حرفه ای نیروی پلیس داریم که جای تشکر و قدردانی خاص دارد.

*** از نام پلیس راهور (پلیس راهنمایی و رانندگی ) شروع می کنیم ، جناب دکتر پزشکیان بفرمایند که جنبه یا جنبه های راهنمایی پلیس راهور کجاست؟ فکر می کنید چند درصد شهروندان یا رانندگان از جنبه راهنمایی و ارشادی این پلیس رضایت(در مقابل جنبه رانندگی) دارند؟ یا اصلا قادرند، سه مورد از این جنبه های ارشادی را نام ببرند(غیر از سیاه ساکتی و کلیپ های بین برنامه در سیما).

*** لیست برنامه ها و مصادیق فعالیت ارشادی(راهنمایی) پلیس راهور را ملاحظه نموده و خود قضاوت کنید که میزان اثرگذاری های هر یک از این برنامه ها، به چه میزان است؟

*** از نوع برخورد نیروهای عملیاتی و میدانی پلیس راهور شروع می کنیم. چرا بعد از این همه سال فعالیت، واژگان و الفاظ استانداردی برای مخاطب قراردادن رانندگان و خودروها و سایر وسایل نقلیه توسط نیروهای عملیاتی پلیس(عموما از پشت بلندگو) تدوین نشده است؟ آیا عبارت راننده ماشین ..... ، مگه با تو نیستم؟ برایتان آشنا نیست؟

*** از حرف و صحبت مردم در برخورد زورکی پلیس راهور شروع می کنم؟ آیا دوستان راهور واقعا می دانند که مردم در خصوص آنها چه فکر می کنند و چه می گویند؟ به هر دلیل ممکن (ناآگاهی تا نارضایتی) مسلما حرف های خوبی زده نمی شود؟ واقعا چرا؟

*** از برخورد سلیقه ای و بعضا توهین آمیز برخی از ماموران(شما بخوانید ماموران به اصطلاح خاطی) شروع می کنیم؟خواباندن خودروی حامل بچه مریض روبروی داروخانه شبانه روزی میدان فاطمی تهران در ساعت بالای 10 شب همراه با گریه مداوم کودک را حتما وظیفه شناسی مامور می دانید؟ بله خودروی مربوطه حدود یک میلیون و دویست هزار تومان جریمه داشت(سال 1396) و مامور شما هم احتمالا معذور بود؟ حادثه ای که آنقدر اثر بد روی روحیه کودک گذاشت که بالغ بر شش ماه مجبور بودند هفته ای چند روز،کودک را به ماشین پلیس و ماموران شما نزدیک کنند، تا خاطره تلخ برخورد پدر با مامور وظیفه شناس ؟؟؟ از یاد کودک برود(مستندات در سامانه 198 مسلما موجود است)؟ ایا با معذرت خواهی و یا ذکر عبارت بررسی می شود و یا خطای موردی یک مامور بود، اصل داستان حل می شود؟

*** جناب دکتر پزشکیان ، از شما می پرسیم، آیا فیلم و صوت در دادگاه بعنوان ادله اثبات جرم محسوب می شود؟ چطور عکس دوربین پلیس راهور ، بعنوان ادله اثباتی جرم محسوب می شود؟ آیا در زمان وزش باد، پایه های دکل های ال شکل نصب دوربین، لرزش ندارد؟آیا این لرزش تاثیری بر ایجاد خطا در سنجش دوربین نخواهد گذاشت؟ (دوربین های توامان راداری و تصویری مد نظر ما نیست) . حالا اگر شما توانستید، عکس دوربین پلیس محترم را در هر شرایطی ، زیر سوال ببرید،ما هم می توانیم.

*** از قبض های جرایم دوبله و سوبله، ناشی از کم توجهی به اخطار پلیس می پرسیم؟ پلیس محترم چگونه ثابت می کند که بنده راننده نوعی به فرمان پلیس کم توجه بودم یا واقعا پلیس را ندیدم؟

*** از افزایش سالیانه مبلغ جرایم و تاخیر و بعضا فراموشی افزایش سقف جریمه تجمیعی منجر به توقیف و خواباندن خودرو می پرسیم؟ واقعا باور کنیم که پلیس راهور قسمت اول را به یاد دارد(بخوانید برای تامین سلامت شهروندان؟) و قسمت دوم را فراموش می کند؟

*** می خواهیم از هزینه تغییر نسل های دوربین ثبت تخلف و از رده خارج شدن تعداد زیادی دوربین در طی حدود 15 سال اخیر بپرسیم، آیا پلیس راهور به نقشه راه مدیریت فناوری و رصد فضای نوآوری در این حوزه پرداخته است؟ اگر آری، پس این همه هزینه تغییر نسل دوربین برای چیست؟ اگر خیر ، پس باید پاسخگوی غفلت خود باشد.

*** از کمین کردن نیروی پلیس در راه های برون شهری می خواهیم سوال کنیم؟ ایا فرمانده محترم پلیس راهور ، این واقعیت را تکذیب می کنند؟ اگر آری حاضر به بازدید میدانی و دادن آدرس هستیم(تهران دماوند ، دو جا / سرازیری قبل از پل ورودی به شهر منجیل / و صدها مورد دیگر). اگر اسم این موارد نظارت است، ما حرفی نداریم؟

*** از عدم ارسال عکس تخلف برای رانندگان محترم می خواهیم بپرسیم؟ پلیسی که بقول یکی از دوستان، شماره ماشین پدر پدر من را هم در اختیار دارد، چطور شماره همراه دائمی من حقیر را فراموش کرده است؟ آدرس پستی ثابت من را از یاد برده است؟ شاید ارسال عکس هزینه بردار است؟

*** از ثبت پلاک جلوی خودرو توسط دوربین ها بپرسیم؟آیا ثبت پلاک جلو، نوعی ورود به حریم خصوصی شهروندان تلقی نمی شود؟ پلیس راهور، لطفا با توجه به جنبه ارشادی خود ، توضیح بدهند؟( لطفا نصب دوربین را به شهرداری ربط ندهید و وظیفه نظارتی خودتان را فراموش نکنید).

*** از راسته هایی از خیابان های شهرهای بزرگ بپرسیم که پاتوق نیروی عملیاتی پلیس محترم برای صدور چند صد برگ جریمه روزانه پارک در جای نامناسب ، شده است؟ آیا پلیس محترم فکر نمی کنند که شهروندان هم می توانند بدلیل کم توجهی به اجرای وظیفه حرفه ای، بر علیه پلیس و شهرداری با مصداق، نبود پارکینگ و برنامه ریزی نامناسب حوزه ترافیک شکایت کنند؟

*** از نوع و سطح نظارت پلیس محترم بر روند صدور گواهینامه های جدید بپرسیم؟ کجاست انهمه وعده هایی که در خصوص تشدید نظارت بر رفتار شهروندانی که به تازگی گواهینامه گرفته اند، داده شده است؟ کجاست نظارت بر افزایش کارآمدی آموزش های نظری و عملی آموزشگاه ها ؟ کجاست کاربرد عملی، سطح بندی گواهینامه ها؟

*** می خواهیم از سطح و میزان حضور پلیس راهور در شب بپرسیم؟ ما را بی خیال شوید، خود پلیس راهور از عملکرد شبانه خودش رضایت دارد؟(هر چند جواب مشخص است و ادله توجیهی آن هم معلوم/ کمبود نیروی انسانی ،کمبود بودجه و ضعف تجهییز به فناوری های روز).

*** می خواهیم بپرسیم تا چه حد، نظرات ارایه شده توسط افسران بررسی تصادفات و ترسیم کروکی ها درست است؟ در چند درصد موارد، تقصیر از جاده و شرایط غیر استاندارد ان و یا حضور خودروهای غیر استاندارد تولیدی است؟ چرا پلیس در چنین مواردی عموما سکوت می کند؟ خواهشمندیم گزارشی از تصادفات بوقوع پیوسته در سرعت گیرهای  موجود در پلیس راه رشت تا شهر لنگرود بدهید؟ خواهشمندیم گزارشی از وضعیت آبگرفتی کمربندی لاهیجان و جاده رودسر به رامسر بدهید؟ خواهشمندیم گزارشی از وضعیت روشنایی بزرگراه ها و آزاد راه های کشور بدهید؟ چرا سکوت؟

*** چه شد جواب سوال ما از لندکروزهای پلیس راهور؟ پرسیده بودیم برای عملیات است یا تشریفات؟ اگر عملیات است، کجا و اگر تشریفات است، چرا؟ پرسیده بودیم،آیا پلیس راهور حساسیت های لازم برای بررسی پاک بودن خودروهای وارداتی انجام داده است؟

*** می خواهیم بپرسیم که چرا پلیس محترم در طرح های بازدارنده خود تجدید نظر نمی کند؟ کدام راننده است که بعد از اولین نمره منفی اخذ شده همراه با جریمه ، به اخطارهای بعدی پلیس راهور توجه کند؟ رفتار نیروهای عملیاتی شما تا چه حدی جذاب است؟ فقط تحقیر و نصیحت و متاسفانه در برخی موارد توهین (شاید ناخواسته). ماموری که از خودرو پیاده نمی شود و به شما اشاره می زند که بیا جلوی ماشین تا مرحمت نموده و شما را جریمه کنم.

*** می خواهیم بپرسیم که پلیس محترم با آن همه نقد وارده بر طرح ترافیک شهر تهران، چرا با اجرای ان موافقت کرد؟

*** می خواهیم بپرسیم که پلیس محترم، چرا با تمدید شش ماهه و فصلی و سالیانه خودروهای غیر استاندارد، فضا را برای قانون شکنی باز می گذارد؟

*** می خواهیم بپرسیم که پلیس محترم چقدر از پلاک های تقلبی و تصادفی، نصب شده روی خودروهای قاچاق و همانند آنها، اطلاع دارد؟(جهت اخذ اطلاعات کاربردی به نیازمندی های روزنامه همشهری، قسمت خرید خودروهای تصادفی مراجعه شود)

*** می خواهیم میزان موفقیت پلیس راهور در کنترل موتور سوارها و نظم دهی به آنها را جویا شویم؟ می خواهیم از موفقیت پلیس راهور در کنترل خودروهای دارای شیشه دودی و همچنین خودروهای دارای پرده تار در شیشه عقب را جویا شویم؟ می خواهیم از موفقیت پلیس راهور در ساماندهی خودروهای سنگین و مزاحمت هایشان در جاده ساوه - تهران و سراوان - رشت ، جویا شویم؟

*** می خواهیم از عدم پاسخ گویی به کلیه شماره تماس های پلیس راهور(مندرج در سایت ) در روز 28 اسفند 1396 و انعکاس آن به بازرسی 198 و عدم پاسخ دهی به این شکایت جویا شویم(مستندات از 198، قابل پیگیری است).

*** می خواهیم از تخلف احتمالی مدیر اجرائیات راهور در اعلام خبر خواباندن خودروهای دارای جریمه بالای یک میلیون تومان در اسفند 1396 و سپس تکذیب آن توسط پلیس راهور جویا شویم(ارتقا به بالای یک و نیم میلیون تومان).

جناب دکتر پزشکیان عزیز ، ضمن پاسداشت خدمات عزیزان ما در پلیس راهور ، باید قبول نمود که شهروندان  هزاران سوال و گلایه از پلیس راهور دارند . با این حجم از نارضایتی ها و سوالات ، از شما خواهش می کنیم، چنین بحث هایی را نزد پلیس راهور مطرح نکنید. هرچند آرزوی قلبی مان این است که ، شاهد ارتقا کارآمدهای پلیس راهور باشیم . به حدی که خود شهروندان چنین طرح هایی را به پلیس پیشنهاد کنند.

نقد کردیم و باز هم نقد می کنیم. اما :

- جای دارد تشکر کنیم از ماموری که حدود 15 دقیقه در کنار خودرو فلاشر زده یکی از همکاران ما ایستاده بود(پارک در جای نامناسب) و وقتی با اعتراض همکار ما برای جریمه مواجه شد، بیان کرده بود که 10 دقیقه ایستادم تا شاید بیایید، اما نیامدید ، لذا اعمال قانون کردم.
- جای دارد تشکر کنیم از ماموری که یکی از مدیران بهزیستی را در جای پارک مخصوص معلولان جریمه کرد و بعد از اطلاع از سمت و شغل راننده خاطی، روی او را بوسید و با لبخند گفت، برای دوستانی مثل شما باید قانون اجازه می داد، دوبله جریمه می کردم.
- جای دارد تشکر کنیم از مامورانی که در چند هفته اخیر با وجود سیلاب و شدت بارندگی ها، وظیفه خود را کنار ننهاده و با وجود مشکلات، متعهدانه انجام وظیفه کرده اند.
- جای دارد از دغدغه های مدیران و کارشناسان خوب راهور، برای کاهش تصادفات و صدمات جانی و مالی، تشکر کنیم.
- جای دارد تشکر کنیم از مامورانی که شخصا کمک کار راه اندازی خرابی های موردی خودروی افراد سالمند و یا بانوان بوده اند.
- جای دارد از حجم آوار شونده کار در روزهای تعطیل و ایام مسافرت های خاص شهروندان و خدمات رسانی مستمر عزیزان راهور، تشکر کنیم.
- ..... . 

امیدواریم،پلیس راهور بشکلی شایسته و قانع کننده ای، همچنین غیرگزینشی و فراگیر(پاسخ به تمام بندها)، پاسخگو به سوالات مطرح شده توسط رسانه باشد. 

اختصاصی پایگاه تحلیلی - خبری شعار سال 
اخبار مرتبط
برچسب ها: پلیس راهور ، نقد پلیس راهور ، عملکرد پلیس راهور ، ضعف های پلیس راهور ، پلیس راه ، نقد پلیس راه ، عملکرد پلیس راه ، ضعف های پلیس راه ، گلایه از رفتار ماموران پلیس راه ، سختی فعالیت پلیس ، پلیس سخت کوش ، ماموران متعهد ، اعمال قانون ، جریمه کردن ، پلیس جریمه ، نقد پلیس ، نقد مشفقانه پلیس ، پلیس خوب ، شاخص های پلیس خوب ، پلیس بد ، ناکارآمدی پلیس راه ، ناکارآمدی پلیس راهور ، نظارت بر آموزشگاه ها ، نظارت بر آموزشگاه های تعلیم رانندگی ، ضعف نظارت در ش ، برخورد سلیقه ای پلیس ، سوال مردم از راهور ، شکایت مردم از راهور ، چهره راهور نزد مردم ، رضایت مردم از پلیس ، قضاوت در خصوص پلیس ، پاسخگو بودن پلیس ، پلیس مردمی ، محبوبیت پلیس ، مشروعیت پلیس ، پلیس پیشگیری ، اقدام ضابطه مند ، تخلفات پلیس ، مقابله با تخلفات پلیس ، فرهنگ سازمانی پلیس ، پلیس یار ، نظارت همگانی ، سیستم اطلاع رسانی پلیس ، پلیس حرفه ای ، پلیس غیر حرفه ای ، پلیس کارآمد ، کارآمدی پلیس ، پلیس حمل و نقل ، پلیس ترافیک ، پلیس و کودک
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
گزارش خوبی را منتشر کرده اید. ای کاش به مجوزهایی که بدون کار کارشناسی به پاساژهای خاص می دهند هم اشاره می کردید. مجوزه ایی که بار ترافیکی را در نظر نمی گیرد. مثل پالادیوم
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
نویسنده یا نویسندگان متن، گویا دل پری از راهور دارند. هرچند بنده هم بخش زیادی از موارد مطرح شده در متن را قبول دارم
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
یه موضوع دیگه یادتون رفت! نمی تونستین بنویسید؟! از زیر میز و موارد مشابه چرا چیزی ننوشتید؟ راننده های متخلف پولدار که دیگه ترسی از پلیس ندارن، راننده های ماشین سنگین و اتوبوسم که .... بماند
ناشناس
Norway
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
با اقا میلاد موافق هستم ؛ راننده های پولدار چرا باید ترسی از پلیس داشته باشند
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
0
این نوع نوشته ها بدون ابنکه اگاهی به خواننده بده خواننده رو در زیک کلاف سر در گم رها می کنه
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
0
آقای پزشکیان برای هیئت رئیسه مجلس به نظرم اصلا انتخاب شایسته ای نبود
ا.ح75
313
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
در تایید زیرکی و فرصت شناسی برادران راهور خاطره ای دارم که بیان کردنش خالی از لطف نیست.

چند وقت پیش بدلیل کسالت یکی از بستگان خود به بیمارستان عرفان نیایش در خیابان بهار جنب خیابان کبیری طامه مراجعه کردیم و متوجه شدیم در کمال تعجب، دو بیمارستان خصوصی (عرفان نیایش و امید) در کنار هم تاسیس شده است ولی هیچ پارکینگی مخصوص مراجعین یا حداقل بیماران و همراهان بیماران وجود ندارد.
و مردم بینوا در کنار خیابان ها خودروی خود را پارک کرده بودند. البته صف خودرو های پارک شه آنقدر زیاد بود که سرتاسر خیابانهای اطراف پر بود از ماشین های پارک شده. و برخی از خودرو ها در وسط خیابان های عریض نیز پارک کرده بودند.
که قطعا این اتفاق، برای ساکنان آن محله ها هم ناخوشایند بود (مدارک تمامی ادعاها موجود است)


جالب تر اینکه یک افسر محترم راهور (بدون کلاه نظامی که از الزامات قانونی پوشش نظامیان در فضای باز می باشد) با آرامش تمام در حال جریمه تمام خودروهای پارک شده در وسط خیابان بودند.

حال سوال من این است که آیا در جایی که مکانی برای پارک خودرو ها وجود ندارد نباید پلیس راهور این دو بیمارستان خصوصی را اجبار به تاسیس پارکینگ نماید؟
و آیا پلیس راهور به عنوان متولی ایجاد نظم در حوزه رانندگی و حمل و نقل جاده ای و شهری، این حق را دارد که در جایی که خودرو ها جای دیگری برای پارک کردن ندارند با خونسردی از فرصت استفاده کرده و تمام خودرو ها را جریمه کند؟
آیا کسی که برای پارک خودرو به آن منطقه مراجعه کرده است، دلیلی غیر از این دارد که برای معالجه خود یا بستگان خود بوده است؟ یا فقط محض خنده و جریمه شدن آنجا آمده؟

برادران راهور، این فرصت طلبی و گردنه گیری در شان شما نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین