پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
بازاریان شهرستان بانه در چند روز گذشته به نشانه اعتراض نسبت به بسته شدن مرزها، مغازه ها و پاساژهای سطح شهر را بسته‌اند.

شعار سال: بازاریان شهرستان بانه در چند روز گذشته به نشانه اعتراض نسبت به بسته شدن مرزها، مغازه ها و پاساژهای سطح شهر را بسته‌اند.

 طرح ساماندهی مبادلات مرزی مرداد سال گذشته با رایزنی های فرماندار بانه و نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، تصویب و به دنبال اجرای این طرح معابر موقت مرزی به دستور دولت مرکزی عراق بسته شد.

با اجرای طرح مبادلات مرزی که با سفر مدیرکل دفتر گمرک ایران به بازارچه سیرانبند بانه افتتاح شد فعالان اقتصادی می توانستند کالاهایی را که در ایران نمایندگی ندارد و یا مشابه داخلی آنها تولید نمی‌شود را وارد کشور کنند اما عده‌ای از فعالان اقتصادی بانه به این دلیل که نرخ گمرک تعیین شده زیاد است به نادر از این طریق واردات کرده اند.

شهرستان بانه دارای معابر موقت مرزی "هنگه ژاله و گله سوره و بازارچه سیرانبند بانه" است‌، بازارچه سیرانبند اولین بازارچه مرزی در کشور بوده که واردات کالاهای آنسوی مرز به مدت ۱۱ روز از طریق این مرز تمدید شد و در ایام تعطیلات نوروز امسال، رونق مضاعفی هم به بازار و هم به وضعیت معیشت مرزنشینان این شهرستان بخشید.

در این راستا فلاحی، فرماندار بانه طی جلسه‌ای که با بازاریان و کسبه بانه داشته است، مطرح کرد: مسؤلان استانی و شهرستانی در حال پیگیری چارچوب های اجرایی طرح ساماندهی مبادلات مرزی به ویژه اخذ معافیت های گمرکی و مزایای بیشتر برای ساکنان این شهرستان هستند.

وی افزود: اجرای طرح مبادلات مرزی تأمین کننده منافع همه فعالان اقتصادی شامل صاحبان بار و کالا، بازاریان مغازه دار و ساکنان مناطق روستایی است و یکی از مهم ترین اهداف و رویکردهای اجرای این طرح، حذف کوله بری و ارتقای شأن و کرامت مرزنشینان و روستائیان است.

فرماندار شهرستان بانه در ادامه به پیگیری‌های استاندار کردستان و نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی پیرامون دیگر مزایای مرزی مبادلات پیله ورری با کارت الکترونیک از طریق بازارچه سیرانبند بانه اشاره کرد .

وی عنوان کرد: این مزایا تنها برای ساکنان این شهرستان است و از هرگونه خروج تجمیعی کالای وارداتی به شیوه کانتینری جلوگیری خواهد شد؛ به عبارت دیگر کالاهایی که از طریق پیله وری وارد می شود، تنها در بانه و به منظور رونق و پویایی بازار این شهرستان عرضه می‌شود.

فلاحی در ادامه و با حضور بازاریان حاضر در جلسه، در تماسی تلفنی با مرادنیا، استاندار کردستان، با اشاره به مطالبات کسبه و بازاریان، نتیجه آخرین پیگیری های انجام شده را جویا شد که استاندار کردستان با اعلام تصویب و قول مساعد مسؤلان وزارت کشور مبنی بر اخذ معافیت های گمرکی برای صاحبان کالا، از سفر به تهران در هفته جاری به منظور پیگیری های جدید در زمینه مراحل اجرای طرح مبادلات مرزی خبر داد.

فرماندار بانه با بیان اینکه رفع مشکلات بازاریان، دغدغه مشترک همه ماست، ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده و در چارچوب قوانین مربوط به مبادلات مرزی، شاهد واردات بیشتر کالا و رونق اقتصادی از طریق بازارچه سیرانبند باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پدیده فردا ، تاریخ انتشار 29 فروردین97، کدمطلب: 14378، www.padidefarda.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین