پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۳۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
برنج‌کاران اهوازی از ممنوعیت کشت تابستانه‌ی برنج انتقاد دارند. روز گذشته سی نفر از آنها مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

شعار سال: برنج‌کاران اهوازی نسبت به ممنوعیت کاشت تابستانه‌ی برنج اعتراض دارند و می‌گویند این ممنوعیت، معیشت آنها را با چالش جدی مواجه کرده‌است.

روز گذشته سی نفر از این برنج‌کاران مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. این دومین بار در سال جاری است که برنج‌کاران اهوازی دست به دامان استانداری می‌شوند و از مقامات استانی می‌خواهند که مشکلات آنها را رفع کنند. آنها روز شنبه (بیست و دوم اردیبهشت) نیز مقابل استانداری جمع شده بودند.

برنج‌کاران می‌گویند: با توجه به وضعیت مناسب بارش در سال جدید، امیدواریم ممنوعیت کشت برنج رفع شود وگرنه با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

مقامات حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان خوزستان همچنان بر ادامه‌ی این ممنوعیت تاکید دارند و می‌گویند اگر برای کاشت برنج، آب اختصاص داده شود با توجه به کاهش سطح آب سدهای محلی، در فصل گرم تابستان در تامین آب شرب با مشکل مواجه می‌شویم.

با توجه به خشکسالی شدید در خوزستان و کمبود آب در رودخانه کارون و محدودیت منابع آبی، کشت برنج به دلیل مصرف بالای آب و نیز برخی کشت‌های تابستانی در حوزه رودخانه‌های کارون، مارون، هندیجان ممنوع شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 25 اردیبهشت 97، کدمطلب:622857، www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین