پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس از شناسایی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار اراضی گیاهان دارویی در استان فارس خبر داد و گفت: در مجموع ۲۱۱ تن گیاهان دارویی از استان فارس به خارج از کشور صادر می‌­شود.
شعار سال: مدیرکل منابع طبیعی استان فارس از شناسایی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار اراضی گیاهان دارویی در استان فارس خبر داد و گفت: در مجموع ۲۱۱ تن گیاهان دارویی از استان فارس به خارج از کشور صادر می‌­شود.
مهرزاد بوستانی، از شناسایی بالغ بر 11 هزار هکتار اراضی گیاهان دارویی در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: این میزان به صورت سنتی توسط دامداران، شاغلان حرفه‌­ای در این زمینه و بهره‌­برداران خرده پا برداشت می­‌شود.

وی با اشاره به برداشت 150 تن گیاهان دارویی از این اراضی گفت: 50 نوع از 80 نوع گیاهان دارویی شاخص در استان فارس وجود دارد و بخشی از این برداشت به مصرفی داخلی می­‌رسد و بخشی روانه بازارهای خارجی می­‌شود.

بوستانی افزود: در مجموع 211 تن گیاهان دارویی از استان فارس، به خارج از کشور صادر می‌­شود که بخشی از این صادرات حاصل برداشت از اراضی شناخته شده استان است و بخشی از آن از استان‌­های مجاور جمع‌­آوری می‌­شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از اجرای طرح‌­های مطالعاتی در جهت حفظ این منابع ارزشمند استان فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: با مطالعه و سرمایه­‌گذاری بر روی این ظرفیت عظیم استان فارس می­‌توان علاوه بر اشتغال­ و درآمدزایی برای استان، درآمدزایی ارزی درخوری نیز داشته باشیم.

بوستانی بیان کرد: حاصل این طرح­‌های مطالعاتی در اختیار برداشت­‌کنندگان قرار خواهد گرفت تا با بهره‌­برداری اصولی و صحیح از این منابع و به همراه بذر­پاشی سالیانه زمینه برای حفظ و احیای این منابع فراهم شود و با درآمدزایی برای  و دامدارن، فشار بیش از حد از روی مراتع برداشته شود.

وی تصریح کرد: عمده اراضی گیاهان دارویی سنتی در استان فارس در شهرستان‌­های نی‌ریز، لار، داراب، استهبان، سپیدان، کازرون، شیراز، مرودشت، اقلید و بوانات وجود دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1397، کدخبر: 1727654 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین