پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
معاون عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: پروژه راه‌آهن چابهار به زاهدان مهمترین برنامه عمرانی استانداری در سال ۹۷ است که یکی از مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین طرح‌های ریلی کشور به طول ۶۱۰ کیلومتر است.
شعار سال: معاون عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: پروژه راه‌آهن چابهار به زاهدان مهمترین برنامه عمرانی استانداری در سال ۹۷ است که یکی از مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین طرح‌های ریلی کشور به طول ۶۱۰ کیلومتر است.

باقر کرد معاون عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان گفت:با پیگیری‌های انجام‌شده و تقویت زیرسازی، ظرفیت جابجایی راه‌آهن چابهار - زاهدان از ۲.۵ به ۷.۵ میلیون تن افزایش یافت.

وی با تأکید بر اقتصادی بودن این پروژه وضرورت تکمیل به‌موقع آن، گفت: عمده بار‌های ترانزیتی که از هند به کشور‌های آسیای میانه و شرق اروپا و از این کشور‌ها به کشور‌های «آیورا» و حوزه اقیانوس هند صادر می‌شوند اصطلاحاً ریل‌پسند هستند و به‌صرفه و اقتصادی‌تر است تا با ریل ترانزیت و صادر شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه چابهار نزدیک‌ترین و به‌صرفه‌ترین مسیر برای تبادلات تجاری آسیای میانه و شرق اروپا با کشور‌های حوزه اقیانوس هند و آیوراست، افزود: از آنجایی که چابهار مسیر جایگزین این کشور‌ها برای مبادلات تجاری بار‌های ریل پسند است، با پیگیری‌های انجام‌شده و تقویت زیرسازی، ظرفیت جابجایی راه‌آهن چابهار - زاهدان از ۲.۵ به ۷.۵ میلیون تن افزایش یافت.

کرد ادامه داد: بهسازی جاده ترانزیتی چابهار به میلک نیز دومین برنامه مهم عمرانی استانداری است. همچنین ۴۶ هزار هکتار زمین در استان سیستان و بلوچستان را با آبیاری قطره‌ای زیر کشت برده‌ایم که ۱۰ هزار هکتار آن آماده تحویل است. تا حالا آبیاری در این منطقه به دلیل وجود آب و کم بودن کشاورزی به صورت غرق آبی انجام می‌شده است، اما دیگر این کار امکانپذیر نیست.

معاون عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان یادآور شد: تکمیل خط انتقال آب از زابل به زاهدان فعلا نیمه کاره مانده است، همچنین توسعه راه‌های روستایی در سال ۹۷ از مهمترین محور‌های کار عمرانی در استانداری سیستان و بلوچستان در سال جاری هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1397، کدخبر: 6534745 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین