پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۳۷۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴
مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در راستای نوسازی ناوگان فرسوده هم از محل اعتبارات سازمان راهداری و هم از محل محاسبه مابه‌التفاوت قیمت سوخت نوسازی انواع ناوگان کامیونی، مینی‌بوسی و اتوبوسی انجام می‌شود.

شعارسال: صدرالله بمانا امروز در مراسم تحویل ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس بابت نوسازی ناوگان مینی‌بوسی اظهارداشت: از سال ۷۹ نوسازی ناوگان فرسوده در سازمان راهداری آغاز شد.

وی ادامه داد: اولویت در بخش مسافری، اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری بود اما در بخش مینی‌بوسی کار چندانی انجام نشد.

وی ادامه داد: ۵۷ هزار دستگاه مینی‌بوس در کشور داریم که به سن اسقاط رسیده‌اند؛ سن متوسط آنها ۲۴.۸ سال است که باید ۱۰ سال باشد.

مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در بخش سواری کرایه متوسط سن ناوگان ۱۲ سال و در بخش اتوبوس ۱۰ سال و در بخش کامیونی متوسط ۱۶ سال است.

بمانا ادامه داد: نوسازی ناوگان در دو قالب در سازمان راهداری اجرا می‌شود اول آنکه منابع سازمان به ناوگان فرسوده مسافری اختصاص می‌دهد و از این محل نوسازی انجام می‌شود؛ به دستور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این بخش هم سازمان منابع مناسبی را بابت نوسازی مینی‌بوس‌ها اختصاص داده است و هم اینکه در گام بعد سواری‌ها با اتوبوس‌ها نیز نوسازی می‌شوند.

بمانا ادامه داد: نوسازی کامیون‌ها با همکاری شرکت نفت و سازنده‌ها انجام می‌شود ۹ قرارداد منعقد کرده‌ایم تا ۱۸ هزار دستگاه از طرح ۶۵ هزار دستگاهی نوسازی شود.

مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: طرح دیگر طرح کلید به کلید یا همان ریاست جمهوری است که ۲۱۵ هزار دستگاه ناوگان فرسوده در بخش باری و مسافری نوسازی می‌شود که منابع آن بیش از ۱۰ میلیارد دلار و از محل صرفه‌جویی سوخت است.

بمانا اظهارداشت: ناوگان فرسوده مشکل بزرگی برای کشور ایجاد کرده است و امیدواریم سازمان راهداری در این حوزه به دستاوردهای مطلوبی برسد.

وی بیان کرد: در طرح نوسازی مینی‌بوس‌ها، مینی‌بوس با قیمت ۱۴۵ و ۲۰۵ میلیون تومانی است که ۸۰ درصد قیمت آن تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد و ۲۰ درصد آورده متقاضی است.

مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: طرحی که ما ارائه داده‌ایم این است که از سال ۹۴ کامیون‌های بالای سن ۳۵ سال از ناوگان خارج شوند که ۶۵ هزار دستگاه ناوگان فرسوده با ظرفیت بالای ۱۰ تن داریم که از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت تامین مالی انجام می‌شود.

مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: برای کشنده‌ها تسهیلات تا ۳۲۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد ارائه می‌شود. این کامیون‌ها حدود ۵۰ درصد کمتر کاهش مصرف سوخت دارند و همین مابهالتفاوت مصرف سوخت محاسبه شده و به عنوان تسهیلات در نظر گرفته می‌شوند.

وی بیان کرد: تا قبل از این، نوسانات ارز در قیمت کامیون‌ها تا حدود ۴۷۰ میلیون تومان بود که با نوسانات ارز متفاوت شده است.

وی گفت: از محل طرح کلید به کلید ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان نوسازی می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1397، کد خبر: 13970226000701، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
اینجوری توی کاهش الودگیه هوا هم کلی تاثیر میذارن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
امیدواریم سریع تر این طرح کلید بخوره و دیگه اتوبوس های قدیمی رو در خیابون ها نبینیم
ا.ح75
ناشناس
Germany
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
خداکنه دیگه مثل تابوت روشو با تبلیغات نپوشونن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
طرح بسیار خوبیه و سرمایه خودش رو با کاهش مصرف سوخت در میاره امیدوارم بازم از این طرح ها ببینیم که عملی میشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین