پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۶۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
حال و هوای بازار شهرهای استان کهگیلویه وبویراحمد و جای جای ایران این روزها چنان غرق در غبار بی تدبیری است که هیچ گونه نظارتی بر وضعیت گرانی و افزایش لحظه ای قیمت کالاهای اساسی وجود ندارد.

شعار سال: امسال لایحه بودجه کل کشور در حالی از سوی رئیس جمهور به مجلس تحویل داده شد که خبر از افزایش قیمت حامل های انرژی به خصوص قیمت بنزین تا مرز 1500تومان حکایت دارد و این خبر موجی از نگرانی و اعتراض نمایندگان مجلس و مردم را در پی داشته است.

موج گرانی در بازار قبل از تائید یا رد این افزایش به سرعت بر بازار تاثیر خود را گذاشته و برخی شرکت های توزیع کننده مایحتاج ضروری مردم از هم اکنون شروع به افزایش قیمت ها کردند و این در حالی است که هیچ گونه نظارت و کنترلی بر بازار وجود ندارد.


یکی فروشگاه داران کهگیلویه وبویراحمدی ضمن گلایه از افزایش برخی کالاها در هفته گذشته گفت: هفته گذشته ما سفارش بار داده بودیم که از 100قلم کالای سفارشی 40قلم افزایش یافته بود روز پنج شنبه که دوباره ثبت سفارش کرده بودیم از 100قلم ثبت شده بیش از 80قلم با افزیشی 10 تا 25درصدی همراه شده است.





یکی دیگر از کسبه بازار لنده گفت: روند نرخ گذاری بر کالاها متاسفانه روندی نابسامان است به طوری که برنج 10کیلوئی محسن وخاطره از53هزارتومان به 62هزارتومان افزایش یافته است.


وی افزود: قیمت ها به سرعت در حال افزایش هستند به طوری که تخم مرغی که کیلویی هفت هزار500تومان بود امروز به مرز نه هزارتومان رسیده است.


این فروشنده لنده ای تصریح کرد: نکته جالب تراین که چندماهی است برخی شرکت ها اقدام به آن می کنند بحث کاهش وزن کالا است به طورمثال: وزن پنیر350 گرمی را به 320گرم کاهش داده و از طرف دیگر شاهد افزایش 10درصدی قیمت آن هستیم که به قول معروف هم از خیگ می خورند و هم از خمره.


یکی دیگر از فروشندگان لنده ای از افزایش 300تومانی قیمت لبنیات به خصوص شیر و ماست خبرداد: در هفته گذشته شاهد افزایش 300تومانی قیمت ها در شیر روزانه، پنیر و ماست هستیم که همین مسئله نیز صدای مشتریان را درآورده است.

وی افزود: در خصوص سایر کالا ها همانند روغن و قند نیز شاهد افزایش 10درصدی هستیم که با توجه به وضعیت موجود در بازار قطعاً سیر گرانی ها در پیش است.


میری از شهروندان لنده ای ضمن گلایه از افزایش قیمت ها گفت: متاسفانه با کاهش قدرت خرید مردم و افزایش چندین برابری کالاهای اساسی مردم شرایط برای مردم واقعاً سخت شده است و لازم است مسئولان امر در این خصوص با حضور در بازار یک بازنگری اساسی در قیمت ها داشته باشند.

بدون شک ناتوانی متولیان امر در کنترل و نظارت بر بازار مهمترین عامل افزایش قیمت ها در چند روز گذشته است که ناشی از بی تدبیری و عدم برخورد با دلالان و شرکت های متخلفی است که خودسرانه اقدام به افزایش قیمت داشته اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبرلنده، تاریخ 2 دی 96، کد مطلب: 83715: www.khabarlendeh.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
40 سال است که دهه جنگ، دهه بازسازی، دهه ارتباط با خارج، دهه مقاومت را تحمل کردیم کشور اقتصاد کشور درست نشد که نشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین