پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۶۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
مردم مناطق محروم بخش کلات مورموری به دلیل نبود ماما و پرستار خانم در درمانگاه این بخش نه تنها رنج می برند بلکه کیلومترها فاصله را باید برای رسیدن به درمان طی می کنند.

شعار سال: مورموری با هشت هزار نفر جمعیت در فاصله 55 کیلومتری آبدانان و 210 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد و یکی از بخش های محروم استان ایلام به شمار می رود و از قدیم با مشکلات مهم دسته و پنجه نرم می کند که در زلزله چندسال گذشته نداشته های خود را نیز از دست داد.
مردم این منطقه محروم از نبود بیمارستان و کمبود پزشک متخصص رنج می برند و مجبورند مسافت های طولانی را برای دست یافتن به پزشک طی کنند که طی این مسیر به خودی خود می‌تواند مشکلات مضاعف‌تری را نیز برای آنها به وجود آورد.

"
پیروز سلیمانی"یکی از ساکنین شهر کلات مورموری گفت:خانمم حامله است به خاطر تنگی تنفسی شب گذشته به درمانگاه مورموری برای معالجه بردم.
وی با گلایه از نداشتن ماما و پرستار خانم در این درمانگاه افزود:دکتر نوار قلب و آمپول برای تزریق برای خانم بنده نوشت اما به دلیل نداشتن پرستار خانم باید یک پرستار مرد نوار قلب خانمم را بگیرد که در هیج جایی از کشور اسلامی ایران چنین اقدامی پسندیده نیست.
این شهروند ساکن مورموری بیان داشت:چطور یک شهر با هشت هزار نفر جمعیت درمانگاهش فاقد پرستار خانم است لطفا مسئولین به این مناطق محروم و دورافتاده رسیدگی کنند .
"
نصرت الله علیزاده"رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان اظهار داشت:مرکزبهداشتی درمانی مورموری طبق قانون وبراساس چارت های سازمانی موجود فقط چارت یک نفر پرستار خانم را دارا بوده ، و در طی این مدت با پیگیری های مدیریت شبکه بهداشت و درمان و مساعدت معاون محترم دانشگاه، پرستار خانم دوم از محل اعتبار پزشک خانواده بکار گیری شده است،که بدلیل استخدام در استانی دیگرقرداد ایشان فسخ شد.
وی از قرداد به صورت موقت با پرستار بومی دیگر در بخش کلات مورموری خبر داد و افزود: پزشک خانواده جهت بکار گیری در بخش پرستاری و کمک به خانم های باردار در مواقع اضطراری مطابق نظرپزشک مرکز عقد قرار داد بسته اند.

علیزاده بکارگیری نیروی پرستار در این مرکز را فقط از دو طریق جذب نیروی طرحی و یا قرار داد طرح پزشک خانواده میسر دانست و افزود: در جذب نیرو از طریق طرح پزشک خانواده بسیار محدودیت داریم، ضمن اینکه این شبکه با مساعدت خوب مسئولین دانشگاه و معاونت بهداشتی دانشگاه از حداکثر ظرفیت برای جذب نیرو در قالب طرح پزشک خانواده در این مرکز استفاده نموده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آبدانان خاطرنشان کرد:مرکز خدمات جامع سلامت مورموری همانند دیگر مراکز سطح شهرستان از نظر چارت های سازمانی به مرکز شبانه روزی با چارت های ثابت سازمانی و نیروی استخدام رسمی یا قراردادی به تعداد پرستار زن و مرد و تعداد پزشک لازم تبدیل وضعیت نشده است.
وی با بیان اینکه شبکه بهداشت ودرمان شهرستان بخاطر ارائه خدمات هرچه سالمتر درمرکز یادشده، طبق طرح اقماری از وجود پزشکان عمومی بیشتری بجای دو پزشک از چهار پزشک بهره برده است گفت: در حال حاضر از یک پرستار زن و سه پرستار مرد جهت پوشش مرکز مذکور در ساعات غیر اداری و تعطیل استفاده می شود.

علیزاده تصریح کرد: مدیریت مرکز بهداشتی درمانی مورموری ودر راس آن مدیریت شبکه بهداشت ودرمان شهرستان موظف است ، تا حصول نتیجه نهایی و مطلوب پیگیر موضوع بوده، و در کوتاه مدت و برای ایام تعطیلات پیش رو در ساعات شلوغ کاری و اوج مراجعین از یک پرستار خانم و یک پرستار آقا برای ارائه خدمات سالم تر استفاده کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت آبدانان خبر، تاریخ 23 بهمن 96، کد مطلب: 28839: www.abdanannews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین