پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۶۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
دیروز همه بودند، هم کسانی که به فرودگاه امام (ره) رفته بودند تا با دختران فوتسالیست عکس بگیرند و جذابیت صفحه‌های اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی‌شان را بالا ببرند و هم آنهایی که آمده بودند تا با وعده و وعیدهایشان چند روزی در صدر اخبار باشند.

شعار سال: تیم‌ملی فوتسال زنان ایران که برای دومین‌بار با شکست ژاپن قهرمان آسیا شده، بامداد دیروز وارد تهران شد. خانواده بازیکنان به همراه بازیکنان و هواداران تیم، به استقبال رفته بودند تا استقبال باشکوه و در اندازه قهرمانی انجام شود. در کنار آنها مسئولان ورزشی و چهره‌های سیاسی هم در فرودگاه دیده می‌شدند تا تاکید کنند این قهرمانی نتیجه متفاوتی در ورزش زنان بوده. مهدی تاج و محمدرضا ساکت از فدراسیون فوتبال به فرودگاه رفته بودند، فریبا محمدیان و ژاله فرامرزیان معاونان وزارت ورزش بودند، طاهره طاهریان مشاور ورزشی نهاد ریاست جمهوری، فاطمه ذوالقدر و سهیلا جلودارزاده نمایندگان مجلس و شهربانو امانی از شورای شهر تهران هم به استقبال تیم رفته بودند. حضور این چهره‌ها بهترین موقعیت بودند که بازیکنان گلایه‌هایی را که دارند، بگویند. مشکل آنها متفاوت از مشکل دیگران زنان ورزشکار است، نه از تدارکات گلایه داشتند و نه از لباس و سفر، مشکل آنها دیده شدن است، گلایه‌شان از تلویزیون است این که چرا بازی قهرمانی آنها را نشان نداده. تیم دوره قبل جام ملت‌های آسیا هم قهرمان شده بود و با پیروزی‌هایی که در مرحله گروهی و حذفی داشت، قابل پیش‌بینی بود که این‌بار هم به قهرمانی برسد، با پوشش اسلامی هم که بازیکنان داشتند، توقع این بود که حداقل بازی فینال روی آنتن برود ولی شبکه‌‌های سه و ورزش در ساعت بازی زنان، اولویت دیگری برای پخش داشتند. با این حال کم نبودند کسانی که در روزهای کندی اینترنت و فیلتر بودن تلگرام، بازی زنان را از یوتیوپ تماشا کرده بودند و این دلیلی شده بود که بازیکنان به طعنه از فضای مجازی تشکر کنند. در فضای هیجان‌زده فرودگاه، مسئولان هم وعده‌هایی دادند، مهترین وعده هم به نام علی کفاشیان ثبت شد. او که به‌عنوان رئیس کمیته فوتسال همراه تیم زنان به تایلند رفته بود، در کنار زنان و جبهه منتقدان تلویزیون ایستاد و وعده کرد که به‌زودی بازی‌های زنان مستقیم و پخش عمومی شود البته جایی غیر از تلویزیون: «ما منتظر صداوسیما نمی‌مانیم و خودمان از طریق توسعه اینترنت و امکانات، کاری می‌کنیم مردم بهتر بتوانند بازی‌ها را ببینند. صداوسیما تا بیاید مجوزهای لازم برای پخش مسابقات را بگیرد، طول می‌کشد.»‌ کفاشیان طبق معمول شوخی کرده: «تلویزیون به‌جای فوتسال زنان هاکی روی یخ پخش کردند چون تایلند هوا گرم و هاکی روی یخ سرد بود به همین دلیل خواستند تعادل ایجاد شود.» این که کفاشیان و فدراسیون فوتبال چطور می‌خواهند مسابقات را پخش کنند،مشخص نیست.

تاج، رئیس فدراسیون هم وعده پاداش داد، پاداشی برابر با تیم فوتسال مردان»:1200 دلار در تایلند پرداخت کردیم و در ایران هم 10میلیون تومان هم می‌دهیم. تفاوت در پاداش با تیم‌ملی فوتبال بزرگسال است اما تیم‌ملی فوتسال مردان این پاداش برابر است.» تیم مردان در محل مسابقات 1600 دلار پاداش گرفته بود و قرار بود قبل از عید نوروز 1397 هم هر بازیکن 22 میلیون تومان پاداش بگیرد.


بحث روز فوتسال زنان هم دیروز در فرودگاه مطرح شد. این که تیم فوتسال جوانان سهمیه المپیک را گرفته اما به‌دلیل محدودیت‌های AFC، این که از بین تیم دختران و پسران فقط یک تیم از هر کشور می‌تواند به المپیک برود، دختران شانس حضور در المپیک را از دست داده‌اند. تاج وعده داده با AFC رایزنی می‌کند تا دختران هم بتوانند به المپیک بروند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 26 اردیبهشت 97، شماره: 16413


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
امیدواریم که این وعده واقعا به ثمر بشینه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین