پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به جزئیات استخدام ۳۰۰محیط‌بان در سال‌جاری گفت: این سازمان برای انجام ماموریت‌های قانونی خود همچنان با کمبود محیط‌بان مواجه است.

شعار سال: کریم شافعی با اشاره به اینکه از سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز جذب ۳۰۰محیط‌بان اخذ شده است، افزود: شرایط جذب این تعداد نیرو مثل سایر موارد از طریق سازمان سنجش آگهی و مراحل بعدی برای جذب و به کارگیری این افراد طی می‌شود.

او درباره نحوه توزیع ۳۰۰محیط‌بان در کل کشور اعلام کرد: توزیع استانی جذب محیط‌بانان را براساس جدول وضع موجود و پست‌های خالی مشخص کرده‌ایم. به این معنا که یک متغیر تعداد پست‌های خالی محیط‌بانی در یگان حفاظت محیط‌زیست و متغیر دیگر تعداد پست‌های پر و متغیرسوم ۳۰۰نفری است که مجوز جذب آنها داده شده است. یگان حفاظت محیط‌زیست این متغیرها را تبدیل به فرمولی کرده‌ است که طبق آن جدول توزیع برای استان‌ها استخراج می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد: با وجود جذب ۳۰۰محیط‌بان برای یگان محیط‌زیست کشور هنوز پست خالی محیط‌بانی بسیار زیاد است و به‌طور قطع ۳۰۰نفر افزایش نیرو، نیاز محیط‌زیست کشور را تأمین نمی‌کند. هم‌اکنون برای هر ۶۰۰۰هکتار عرصه تحت مدیریت محیط‌زیست تنها یک محیط‌بان وجود دارد، درحالی‌که سازمان حفاظت محیط‌زیست برای انجام ماموریت‌های قانونی خود حداقل به ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ محیط‌بان‌ دیگر نیاز دارد. به گفته شافعی زمان دقیق جذب محیط‌بانان مشخص نیست اما قاعدتا باید در فصل تابستان این نیروها جذب شوند.

او با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای محیط‌بانان گفت: از فروردین‌‌ماه سال‌جاری دوره‌های آموزش ۵۰۰ محیط‌بان شروع شده و تاکنون آموزش تعداد زیادی از آنها به پایان رسیده است و تعدادی هم در آستانه گذراندن دوره‌های آموزشی هستند.

معاون پارلمانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر اینکه دوره‌های آموزش ضمن خدمت محیط‌بانی را فعال کرده‌ایم، یادآورشد: محیط‌بانان باید دوره‌های مختلف آموزشی ازجمله به‌کارگیری سلاح، نحوه گفت‌وگو با مردم، نحوه برخورد با شکارچیان و متخلفان از گفت‌وگو تا دستگیری و گزارش‌دهی را طی کنند.



تغییر مشی دانشکده محیط‌زیست در انتظار تأیید وزارت علوم

شافعی با اشاره به تمرکز دانشکده محیط‌زیست بر ارتقای تحصیلی محیط‌بانان گفت: برحسب سیاستی که رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام و ابلاغ کرده است از دانشکده محیط‌زیست هم برای تربیت محیط‌بان کمک می‌گیریم البته این موضوع نیازمند اخذ موافقت وزارت علوم است تا در رسته و گروه محیط‌بانی هم دانشجو بگیریم و دانشجویان پس از گذراندن مقطع تحصیلی بتوانند در سازمان حفاظت محیط‌زیست یا سازمان جنگل‌ها در یگان حفاظت فعالیت کنند.

او با اشاره به اینکه سیاست‌های این موضوع تعیین شده و در حال برنامه‌ریزی در این زمینه هستیم، افزود: در صورت اخذ موافقت وزارت علوم هم دانشکده به سمت ارتقای محیط‌بانی هدایت می‌شود و هم همه یگان‌های حفاظت که در دستگاه‌های مختلف ازجمله در سازمان حفاظت محیط‌زیست کار می‌کنند، می‌توانند دوره‌های دانشگاهی را نیز طی کنند

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 27 اسفند 96، شماره: 16365


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
این همه محیط بان رو میخواد از کجا جور میخوان بکنن
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین