پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۷
با نزدیک شدن به ایام گرم سال، منابع طبیعی فارس برنامه های ویژه ای را برای مقابله با حریق جنگل ها در دستور کار قرار داده است.

شعار سال: استان فارس با داشتن بیش از دو میلیون و ۲۵۰هکتار جنگل ۱۷درصد جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با داشتن پوششهای گیاهی متنوع یکی از استانهای مهم کشور به شمار می رود اما طی چند سال اخیر به دلیل خشکسالیهای پی در پی جنگلهای استان با مشکلات و آفات زیادی رو به رو شده است.

یکی از این مشکلات حریق های گسترده ای است که طی سال گذشته و چند هفته اخیر سطح وسیعی از جنگلها و عرصه های زیست محیطی و منابع طبیعی فارس را از بین برد.

در این راستا منابع طبیعی استان فارس در سال جاری برنامه هایی را در دستور کار دارد تا حریق و خسارتهای ناشی از آن را در عرصه های جنگلی فارس به حداقل برساند.

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس گفت:با توجه به شرایط آب و هوایی، رویشی و ایجاد پوشش گیاهی مناسب در عرصه های طبیعی در ابتدای سالجاری و خشک شدن پوشش در این فصل، احتمال وقوع آتش سوزی درعرصه های مناطق جنگلی و مرتعی بسیار بالاست.

مهرزاد بوستانی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به اغاز آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان این اداره کل برنامه هایی را در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در این راستا شهرستانهای مختلف استان ستادهای مقابله با آتش سوزی را تشکیل داده و به جد فعال هستند.

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی استان فارس طی مدت اخیر برای مقابله با آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی اقدامات مناسبی از جمله ترویج آتش نزدن مراتع، جنگلها، تقویت قرق بان و... انجام داده است.

وی با تاکید بر آمادگی هر چه بیشتر نیروهای این اداره کل در امر مهار آتش به عنوان یکی از راههای موثر برای مقابله با این پدیده خاطرنشان کرد: کنترل و مهار حریق در عرصه های منابع طبیعی استان کاری دشوار بوده و به همین منظور نیز هماهنگی و همکاری سایر ارگانها در مواقع بروز حادثه در عرصه جنگلی و مرتعی استان بسیار ضروری به نظر می رسد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 27 اردیبهشت 97، کدمطلب: 4294776 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین