پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۸۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 245 طرح بازآفرینی شهری در کشور در حال انجام است که سهم دولت در این زمینه هزار و 500 میلیارد تومان است.

شعار سال: هوشنگ عشایری 27 اردیبهشت در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در سنندج، اظهار کرد: برنامه ملی بازآفرینی شهری ایران با رویکرد محله محوری تدوین، تبیین و سه ماه پیش رسما توسط رئیس جمهور در سراسر کشور آغاز شد.

وی افزود: جهت اجرای موفق این طرح همه دستگاه‌های دولتی و مدیران باید مشارکت داشته و کار را به صورت مشترک انجام دهند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بهسازی و عمران شهری کشور بر نقش مردم در راستای اجرای این طرح تاکید و عنوان کرد: وجه تمایز این طرح با طرح‌های دو دهه پیش، از پایین به بالا بودن آن به معنای نقش تاثیرگذار مردم و تصمیم گیری آن ها برای مسئولان است نه بالعکس.

وی تصریح کرد: اگر امکان مشارکت مستقیم مردم در این طرح فراهم شود، طرح سریع‌تر انجام و نتایج بهتری خواهد داشت که رسانه‌ها و بویژه رسانه‌های محلی می‌توانند در این راستا نقش مهمی ایفا کنند.

عشایری عنوان کرد: طبق دستور رئیس جمهور، همه اراضی دولتی محدوده شهرها با رویکرد درون گرایی در اختیار اجرای این طرح قرار می‌گیرد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بهسازی و عمران شهری کشور با اشاره به این‌که کردستان پیشتاز اجرای این طرح در کشور است، گفت: پیشتازی کردستان در اجرای برنامه بازآفرینی شهری در کشور، عینی و ملموس است.

وی با اشاره به آغاز پنج پروژه بازآفرینی در کردستان، ادامه داد: بالغ بر 22 میلیارد تومان بودجه ملی به اجرای این طرح‌ها در استان کردستان اختصاص داده شده و بالغ بر 13 میلیارد زمین نیز به عنوان دارایی‌های دولت در اختیار اجرای این طرح قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: این برنامه در نه بعد شامل سه بعد کالبدی و شش بعد غیرکالبدی و اجتماعی، اجرا می‌شود که نوسازی، بهسازی و مقاوم سازی سه بعد کالبدی طرح و ظرفیت سازی و توان افزایی ساکنان محلات نیز از ابعاد غیرکالبدی آن هستند.

وی همکاری همه نهادهای عمومی و غیردولتی برای اجرای این پروژه را خواستار شد و گفت: تحقق پذیری این طرح، منوط به تدوین برنامه جامع اقدام مشترک است و از استان انتظار می‌رود که این برنامه را مصوب و ابلاغ کند.

عشایری یادآور شد: طبق تکلیف و برنامه اعلام شده دولت باید سالیانه به 270 محله در کشور و در مجموع به 1334 محله با همکاری شهرداری‌ها ورود و پروژه بازآفرینی را انجام دهد .

لازم به ذکر است؛ امروز با حضور معاون وزیر راه، پنج پروژه بازآفرینی شهری در محلات مختلف سنندج کلنگ زنی شد که وعده اتمام آن ها تا پایان فصل کاری داده شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 27 اردیبهشت 97، کد مطلب: 97022715358، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
کردستان باید با ساختار های =نوین شهری و البته روستایی عشایری بیاد و اوضاع رفاهی مردم کردستان رو بهبود ببخشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
بازافرینی شهری ئدر شهر ها باید با احداث نقشه صد ساله اغاز به کار کند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین