پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تدوین شاخص‌های مربوط به عدالت جنسیتی با دستور دکتر حسن روحانی خبر داد و گفت: در حال تدوین اطلس وضعیت زنان در کشور به تفکیک استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم.

شعار سال: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تدوین شاخص‌های مربوط به عدالت جنسیتی با دستور دکتر حسن روحانی خبر داد و گفت: در حال تدوین اطلس وضعیت زنان در کشور به تفکیک استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم.

معصومه ابتکار دیروز در نخستین نشست مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها در دولت دوازدهم فلسفه انتظار را یک حرکت دائمی جامعه برای رسیدن به الگویی که منجی بشریت بشارت داده است، دانست و افزود: تلاش می‌کنیم در این مسیر خسته نشویم و امیدوار باشیم، همان گونه که شعار دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است. وی ادامه داد: متأسفانه جریانی آمرانه و عامدانه به‌دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه هستند و می‌خواهند با پراکندن ناامیدی ریشه جامعه و خانواده را بزنند، بنابراین باید با سیاست صحیح و برنامه‌ریزی دقیق، رویکرد تحولی و نگاه دانش بنیان در مسیر اهدافمان حرکت کنیم تا اثر بخشی خود را داشته باشد.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دختران جوان جامعه از مسئولان انتظاراتی دارند، افزود: آنها از دنیای دیگری آمده‌اند و انتظارات و مطالبات آنها متفاوت است و اگر لحظه‌ای خود را جای آنها بگذاریم، به جای شماتت، طعنه و برخورد روانی و فیزیکی، می‌بینیم که چقدر به آنها ظلم کرده‌ایم.وی تصریح کرد: برای سال 97 برنامه‌ریزی کلانی درباره سیاست‌های ابلاغی رئیس جمهوری و اسناد بالا دستی انجام شده که یکی از این موارد گفت‌و‌گوی بین نسلی است.

معاون امور زنان ریاست جمهوری با اشاره به حضور دو هزار و 300 دهیار زن در سراسر کشور، افزود: حضور زنان در دهیاری ها، شورای شهر و شهرداری که بسیاری از آنان دارای تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند می‌تواند به‌عنوان ظرفیتی بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. وی افزود: همچنین با دستور رئیس جمهوری شاخص‌های مربوط به عدالت جنسیتی در حال تدوین است.

ابتکار با بیان اینکه اطلس وضعیت زنان کشور به تفکیک استان‌ها و شهرستان‌ها در حال نگارش است، اظهار داشت: این اطلس با هدف بررسی دقیق آماری و علمی برای بهبود شرایط زنان کشور تهیه می‌شود. وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در سال 97 یک نشاط و امید در بین جوانان و دختران کشور ایجاد شود، افزود: معاونت زنان به‌دنبال گسترش موضوع هویت زنان در جامعه است و به همین دلیل به‌دنبال طراحی لباس‌های ملی برای حضور زنان در اداره ها، دانشگاه‌ها و مدارس براساس الگوی اسلامی - ایرانی و فضای اداره ها و دانشگاه‌ها باشد، هستیم.

او درباره مصوبه دولت یازدهم درباره مرخصی زایمان که 6 ماه قطعی و سه ماه بعد را در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌داد، گفت: دستگاه‌ها باید برای مرخصی زایمان 9 ماه مرخصی به کارمندان زن بدهند و اگر شکایتی از سوی فردی شود، قطعاً به آن رسیدگی شده و باید 9 ماه مرخصی داده شود.

معصومه ابتکار در پاسخ به سؤالی درمورد بررسی لایحه حمایت از حقوق زنان و کودکان در مجلس نیز افزود: اخیراً در نامه‌ای به رئیس مجلس با امضای بنده، شهیندخت مولاوردی و لعیا جنیدی خواستار تسریع در طرح لایحه حمایت از حقوق کودکان و زنان در صحن شدیم و امیدواریم بزودی در صحن مجلس مطرح شود چون مراحل بررسی آن در کمیسیون قضایی و حقوقی به اتمام رسیده است. وی خاطرنشان کرد: درباره لایحه تأمین امنیت زنان دربرابر خشونت نیز خوشبختانه با قوه قضائیه همکاری خیلی خوبی در زمینه نشست‌های تخصصی داشتیم که بسیار خوب شد و آنها نظرات و پیشنهاداتی داشتند که به هرحال به سند مشترک رسیدیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه امیدوارم قوه قضائیه این لایحه را تأیید کند، یادآور شد: با ریاست قوه قضائیه در اواخر اسفندماه در این زمینه صحبت کردم که وی قول داد هرچه زودتر این لایحه به دولت فرستاده شود. ابتکار درباره برخورد گشت ارشاد با زنان نیز گفت: این دغدغه کلان دولت و رئیس جمهوری، رفع خشونت علیه زنان است و حتی سیاست‌های رهبر معظم انقلاب است و ایشان نسبت به این موضوع نگاهی فرهنگی دارند و فکر می‌کنم جامعیت دولت، نگاه برخوردی، ضربتی و قهری نسبت به این موضوع ندارد و اصلاً راهگشا نیست و امیدوارم همه همین نگاه را داشته باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار --------- ، کدمطلب: 466125 ، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین