سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۰۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
استرس ناگهانی در جلسه امتحان تاثیر منفی در نتیجه دارد، به همین دلیل با یادگیری و انجام روش‌های آرام بخش می‌توان قدرت حافظه را بهبود بخشید.
شعارسال:استرس ناگهانی در جلسه امتحان تاثیر منفی در نتیجه دارد، به همین دلیل با یادگیری و انجام روش‌های آرام بخش می‌توان قدرت حافظه را بهبود بخشید.

کارشناسان به تازگی دریافتند اتصال نورلوژیکی خاصی بین تنفس و افزایش تمرکز در افراد وجود دارد.

این پژوهش به وسیله دانشمندان دانشکده ترنیتی کالج دوبلین انجام شده است و در آن ارتباطی نوروفیزیولوژیکی (neurophysiological) بین تنفس و میزان درک شناختی افراد به دست آمده است.

برای قرن‌ها استفاده از تکنیک تنفس عمیق (۴ شماره دم، ۴ شماره حبس تنفس و ۴ شماره بازدم) برای آرامش ذهن و سلامت جسمانی استفاده شده است و یافته‌های جدید نشان می‌دهند تنفس عمیق می‌تواند سبب افزایش تمرکز افراد نیز شود.


محققان اعلام کرده‌اند ارتباط نوروفیزیولوژیکی در بخشی از مغز به نام لوکوس کوئرولوس (locus coeruleus) وجود دارد که مسئول تولید هورمون و انتقال عصبی ماده‌ای به نام نورآدرنالین (noradrenaline) است؛ زمانی که افراد تحت تاثیر احساس و هیجان‌های مختلف قرار می‌گیرند معمولاً قادر به تمرکز کافی نیستند و این احتمال وجود دارد که دچار خطا در تصمیم گیری شوند.


در زمان اوج احساسات و هیجان بدن انسان، نورآدرنالین ترشح می‌کند که بر حافظه و تفکر انسان اثر می‌گذارد.

همچنین افرادی که در جلسه‌های مهم کاری، کنفرانس‌ها و جلسه امتحان دچار استرس و از یاد بردن اطلاعات می‌شوند، می‌توانند با انجام تکنیک تنفس عمیق ضربان قلب خود را کاهش و با تمرکز بیشتری به جواب دهی و یا ارائه مطالب درسی بپردازند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در زمان بروز احساساتی چون شادی بیش از اندازه، خشم، عصبانیت و حتی ترس از تکنیک تنفس عمیقاستفاده کنند؛ زیرا این کار سبب بهبود قدرت تصمیم گیری آن‌ها و جلوگیری از بروز خطای احتمالی می‌شود.


تنظیم چرخه تنفس می‌تواند سبب افزایش میزان تمرکز در افراد شود و نیز از ابتلای آن‌ها به برخی بیماری‌ها چون اختلال هراس، افسردگی، بیماری‌های قلبی ریوی و نیز آلزایمر و دمانس جلوگیری کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف، تاریخ انتشار 29 اردبیهشت 97، کد خبر: 3970229044 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
0
کنترل خواب و مدیریت و برنامه ریزی میتواند بهترین راه ممکن باشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
خیلی ها این بحث تنفس عمیق رو بتازگی مطرح می کنند باید امتحانش کرد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین