پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۱۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید برای جذب جوانان به مساجد چاره‌اندیشی شود، گفت: باید از ظرفیت فرمانداران شهرستان‌ها جهت ساماندهی و احداث نمازخانه‌های بین‌راهی استفاده کنیم.
شعار سال: استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید برای جذب جوانان به مساجد چاره‌اندیشی شود، گفت: باید از ظرفیت فرمانداران شهرستان‌ها جهت ساماندهی و احداث نمازخانه‌های بین‌راهی استفاده کنیم.

 محمدمهدی مروج‌الشریعه ظهر امروز در شورای استانی اقامه نماز خراسان‌جنوبی، خواستار برگزاری جلسات کاربردی در کمیته تخصصی شورای اقامه نماز استان شد و اظهار داشت: در بحث نماز در سکوها و نمازخانه‌های بین‌راهی علاوه بر مسائل زیرساختی باید به مباحث نرم‌افزاری نیز توجه شود.

وی به احداث نمازخانه‌های بین‌راهی( مجتمع‌های خدماتی و رفاهی) توسط آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: نمازخانه‌ها و توقف‌گاه‌های بین‌راهی آستان قدس شاهکار با ارزشی در ارائه خدمات همه‌جانبه به مسافران و رهگذران است.

استاندار خراسان‌جنوبی خدمات آستان قدس رضوی را ظرفیت بزرگی در استان دانست و با اعلام اینکه باید حداکثر استفاده و بهره‌مندی را این ظرفیت عظیم ببریم، مطرح کرد: آستان قدس رضوی در زمینه نمازخانه‌های بین‌راهی خدمات چند منظوره‌ای ارائه می‌دهد که از زیباترین کارهای صورت گرفته در سطح کشور است.

مروج‌الشریعه بر ضرورت به‌کارگیری مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های بخش خصوصی در زمینه ساماندهی و احداث نمازهانه‌های بین‌راهی تأکید کرد و بیان داشت: اگر جایی مردم را علاقه‌مند به کمک یافتیم و از ظرفیت مشارکت آن‌ها کمک گرفتیم دیگر نیاز نیست از مبادی دولتی پیگیر باشیم.

وی با بیان اینکه چگونگی ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی از منظر تولی‌گری و طبقه بندی قابل بحث است، اضافه کرد: باید کمیته تخصصی شورای اقامه نماز استان با بازدیدهای مستمر در راستای رفع مشکلات و نواقص موجود تلاش کند.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید ظرفیت فرمانداران شهرستان‌ها برای این مسئله( ساماندهی و احداث نمازخانه‌های بین‌راهی) به کار گرفته شود، مطرح کرد: نباید تمام کار را به دوش مرکز استان بگذارید.

مروج‌الشریعه به خدمات و فعالیت‌های اداره اوقاف اشاره و اعلام کرد: اداره اوقاف نباید تنها به کمک‌های زیرساختی اکتفا کند، باید در راستای اشاعه فرهنگ وقف در زمینه تولی‌گری، زنده نگه داشتن و برپا نگه‌داشتن نمازخانه‌های بین راهی تلاش نماید.

وی اشاعه فرهنگ نماز و کمک به رونق نمازخانه‌های بین‌راهی را در سطح کشور خیلی مهم و در سطح استان خراسان‌جنوبی خیلی مهم‌تر دانست و بر لزوم تجهیز سکوها و نمازخانه‌های بین‌راهی تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم در این نقاط مهم‌ترین امکان ارتباطی را برقرار کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی همچنین نظافت نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی را نیازمند نظارت، پیگیری و کنترل دانست و به وضعیت سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی اشاره کرد و توضیح داد: سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی جای تأمل دارد و باید تعیین تکلیف شود لذا اداره حمل و نقل و راهداری و فرمانداران باید نقشه مناسبی را برای این امر در نظر بگیرند.

مروج‌الشریعه با بیان اینکه کمیته مذکور باید در راستای تعبیه امکانات رفاهی در سکوهای وسط بیابان نیز بررسی‌های لازم را انجام دهند، مطرح کرد: باید از سکوهای بی متولی که هیچ امکانی ندارد بازدیدهای دوره‌ای انجام شود و پیگیری شود که چه امکانات رفاهی می‌شود در این مناطق پیش‌بینی کرد.

وی وجود مساجد بانشاط و سرزنده را زمینه‌ساز جذب جوانان دانست و بیان داشت: باید برای جذب جوانان به مساجد چاره‌اندیشی شود.

استاندار خراسان‌جنوبی مساجد را پایگاه محفوظ نگه‌داشتن مسلمانان جامعه دانست و افزود: همچنین باید برای ائمه جماعات مساجد تغذیه فکری و برنامه‌های متعدد در نظر گرفته شود تا بتوان جوانان را به مساجد جذب کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1397، کدخبر: 13970230000440 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
جوانان ما از مسجد امروزه میترسن شاید اگه بتونید یکم فضای مسجد رو از این خشک بودن و غم و اندوه در بیاریم بتونیم دوباره شاهد حضور کودکان و جوانان در مساجد باشیم
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
اگر امام جماعت خوش بین و خوش اخلاق و دارای ایده های نو و روشنفکر باشد کم کم مساجد از جوان ها پر می شوند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین