پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۲۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۸
معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: این موضوع که افراد بتوانند با لباس‌های محلی خودشان در فضای اداری حضور پیدا کنند در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش و آموزش عالی مطرح شده و قرار است در نمایشگاه روز 25اردیبهشت کلید این موضوع زده شود.

شعار سال: معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: این موضوع که افراد بتوانند با لباس‌های محلی خودشان در فضای اداری حضور پیدا کنند در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش و آموزش عالی مطرح شده و قرار است در نمایشگاه روز 25اردیبهشت کلید این موضوع زده شود. معصومه ابتکار گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی در معاونت زنان توجه به هویت است که بخشی از آن در گفت‌وگوی بین نسلی شکل می‌گیرد و بخش دیگر نیز به باورها و مسائل فرهنگی زنان اختصاص دارد. بخش دیگری از این هویت نیز توجه به سنت‌ها و لباس‌های سنتی و اقوام ایرانی است که فکر می‌کنیم یکی از پرجاذبه‌ترین حوزه‌هایی است که در تلفیق با مد روز می‌توانیم کارهای خوبی در این زمینه انجام دهیم و انتظار داریم در سال 97حرکتی در سطح ملی اتفاق بیفتد. خوشبختانه این موضوع در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و در آموزش و پرورش و آموزش عالی مطرح شده است که افراد بتوانند با لباس‌های محلی خودشان در فضای اداری حضور پیدا کنند؛ البته لباس‌هایی که مناسب‌سازی‌ شده باشند و طراحی آنها با طراحی لباس کاری سازگار باشد و در حقیقت به نوعی عناصر هویت ملی در این لباس‌ها باشد. 

 معصومه ابتکار گفت: «امید» کلید واژه حرکت است و این عنوان دولت نیز بوده و در حقیقت مفهوم و محتوای کار ما نیز هست. به‌عبارت دیگر در حوزه خانواده امید موضوع مهمی است زیرا در شرایطی هستیم که جریان‌های سازماندهی شده به‌صورت هدفمند تلاش دارند که ناامیدی را در زنان، جوانان و خانواده‌ها نهادینه کنند. معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری افزود: دختران جوان ما انتظارات و نگاهی دارند و در دنیای دیگری سیر می‌کنند که اگر لحظه‌ای خودمان را به جای آنها بگذاریم و به جای برخورد زبانی و فیزیکی، شماتت و طعنه زدن به آنها مسائل را از دید آنها ببینیم خواهیم فهمید که چقدر نسبت به این امر کوتاهی کرده‌ایم و نسبت به باور این نسل و درنظر گرفتن خواسته‌های آنها مسئولیم. وی با اشاره به اینکه بخشی از زنان و به‌طور خاص بخشی از دختران جوان بیشترین سختی‌ها و محدودیت‌ها را به‌دلیل نگرش خاص و سقف‌های شیشه‌ای و محدودیت‌های قومی - قبیله‌ای دارند، گفت:‌ خانواده یک کانون مهم اجتماعی است و قصد داریم برای استحکام، شکوفایی و اعتلای آن اقدامات اساسی و اصولی را انجام دهیم. ابتکار با بیان اینکه در موضوع گفت‌وگوی ملی خانواده در هفته‌های آینده به‌طور مفصل به بحث و گفت‌وگو خواهیم پرداخت، ادامه داد: اهمیت به بانوانی که به‌عنوان اعضای شوراهای شهر و روستا انتخاب شده‌اند و توان افزایی آنها نیز در دستور کار معاونت زنان است و قصد داریم اقدامات منطقه‌ای و شبکه‌ای در ارتباط با توان افزایی به دهیاران زن داشته باشیم. وی همچنین افزود: در پیگیری‌هایی از مجلس بالاخره پنج‌صدم درصد بودجه جاری استانداری‌ها به‌کار مدیریت بانوان اختصاص پیدا کرد. از طرفی شاخص‌های مربوط به عدالت جنسیتی نیز در حال تدوین است و قصد داریم تخصصی‌تر به آن بپردازیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 17 اردیبهشت 97، کدمطلب:15044، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
این خودش بیشترین کمکو به حفظ فرهنگ ایرانی میکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین