پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۲۹۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
دختری معلول که هر روز نیاز به دارو و درمان دارد، با پدری کارگر و سه عضور دیگر خانواده، این روزها تنها زانوی غم در بغل گرفته اند و به خانه آوارشده یشان نگاه می کنند و کسی هم به دادشان نرسیده است.

شعار سال: بر اثر بارش باران در روزهای گذشته یک واحد مسکونی در یکی از روستاهای محروم تویسرکان تخریب شد.

به دنبال شنیدن این خبر به روستا رفتیم و با پدر و دیگر اعضای این خانواده که اکنون بالاجبار در محلی دیگر به طور موقت ساکن شده اند پرداختیم.

پدر از روزی می گوید که در حیاط منزل با همسرش بودند و عصر یک روز بارانی، که به یک بار بخشی از سقف خانه را آوار شده در جلوی چشمان خود می بییند، در شکی فرو می روند و مادر تنها آرزو آرزو می کند و بلافاصله تا قبل از اینکه مابقی خانه آوار شود، با هزار مشکل دختر معلول خود را به بیرون می آورند تا در امان بماند.

آرزوی آنان 26 ساله است و در حدود دوسال پیش به علت یک بیماری معلول شده است، او را با ویلچری که از یکی از آشنایانشان امانت گرفته اند به خانه پسرشان می برند تا لااقل تخریب منزل روحیه او را بدتر نکد.

پدر کارگر است و مال و ثروتی ندارند تا خانه را از نو بسازند، چهار فرزند دارد، سه دختر و یک پسر، یکی از دختران چندسالی می شد که از مشکلات روحی رنج می برد و چشمش هم مشکل دارد، تا آن که در حدود دو سال پیش دیگر توان راه رفتن هم از او گرفته می شود، با هزار مشکلات به دلیل نبود خودرویی تا شب هم شده او را به بیمارستان تویسرکان منتقل می کنند و در نهایت دکتر به خانواده می گوید که چند توده در اطراف نخاع آرزو است و او باید عمل شود.

در این دو سال در حدود 18 میلیون تومان با قرض گرفتن از این و آن تهیه و هزینه درمان بیماری آرزو می کنند، اما حتی پس از عمل جراحی و گذران دوران پس از عمل، آرزو همچنان از دو تا پا معلول شده و توان حرکت ندارد.

به دلیل بیماری و به نوعی آسیب دیدن نخاع، پاهایش دیگر با او همراهی نمی کنند و حتی باید از ایزیلایف استفاده کند.

هزینه های رفت و آمد به بیمارستان همدان، خریدن داروها و استفاده مداوم از همان ایزلایف زندگی را در این مدت هر روز بر آن ها سخت کرده است تا آنجا که برای تهیه نان شب هم گاهی نیازمند کمک همسایه ها می شوند.

مگر با نان کارگری، معیشتی رو به راه می شود که زندگی این خانواده به سر و سمان برسد؟

حال این روزها نزدیک به 10 روزی می شود، خانه ویران شده را در جلوی چشمان خود می بینند، تنها مبهوت از روزگار، هر روز خانواده در کناری می نشینند و زانوها در بغل، خیره خیره به خانه بی سقفشان چشم دوخته اند و کسی هم نیست لااقل آوار خانه آن ها را بردارد، کسی هم نیست فریاد بی صدایشان را بشنود.

امید آن که مسئولی، خیری و یا نهادی پیدا شود و صدای شکسته شدن کمر پدری کارگر به دلیل نداشتن خرج و مخارج زندگی، خانه ای آوار شده و فرزندی معلول را بشنود و به دادشان برسد.

در صورت تمایل، خیران می توانند با شماره مدیر مسئول سایت رودآور یعنی 09377955309 تماس بگیرند تا آدرس خانه آوار شده این روستایی را به آنان بدهد و خود از نزدیک با هر آنچه هست و نیست آشنا شوند.





شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رودآور، تاریخ 26 اردیبهشت 97، کد مطلب: 33791: www.roodavar.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین