پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۴۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
آیین افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه قرآن با حضور سید عباس صالحی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

شعار سال: بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، عصر امروز مورخ ۲۹ اردیبهشت همزمان با سومین روز از ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرد.

در این آیین، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی مشاور امور روحانیت وزارت ارشاد حضور دارند.

در این مراسم پیش از رونمایی از قرآن منسوب به امیر المومنین (ع)، علی سرابی با اشاره به چند نکته در خصوص این مصحف شریف گفت: این کتاب از کتب قرون اولیه اسلامی است که در کنار منابع روایی به شکل مستند وجود دارد. البته تحقیق در خصوص مصارف این کتاب کهن اطلاعات دقیق تری را از قرآن منسوب به امیر المؤمنین در اختیار ما قرار می دهد که در مجموعه ۲۰۰ مصحف کهن از آن داریم.

وی با اشاره به ایجاد وحدت و مطالعات دقیق تر در خصوص قرآن کریم، بیان کرد: انتخاب این مصحف شریف قرآن منسوب به امیر المومنین و ارتباط مستقیم آن با قرآن از این جهت قابل توجه است که انتخاب و تحقیقات آن با همراهی و مشورت استاد طیار آلتی قولاچ پژوهشگر قرآن منسوب به امیر المومنین(ع) شکل گرفت و تمام امور آن به نحو احسن انجام شده و از آن استفاده کرده ایم.

سپس، عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم به حضار و مدعوین افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت: ربع قرن از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم می گذرد و در آستانه ربع قرن دیگری از این رویداد بزرگ علمی فرهنگی هستیم. اتفاقی مبارک و میمون که آثار و‌ برکات بسیاری را برانگیخته و استعدادهای بسیاری را شکوفا کرده است .

وی ادامه داد: من در یک‌نگاه کلی دو ویژگی را برای نمایشگاه در نظر می گیرم؛ اول اینکه این آیین بدون شک یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و قرآنی در سطح جهان است. دومین ویژگی این است که این نمایشگاه تماشاخانه نیست؛ بلکه بزرگترین جشنواره فعالیت های قرآنی در سطح ملی است. اگر این دو ویژگی را در ذهن خود به خوبی ترسیم کرده باشیم، سه کارایی مهم را خواهیم داشت. اول اینکه می تواند توجه مردم را در اقشار مختلف به خود جلب کند.

فقهی زاده ادامه داد: دومین کارایی چنین نمایشگاهی جریان سازی موثر در جهت شناسایی و پرورش استعدادهای علمی و فرهنگی است. سومین کارایی نمایشگاه قرآن، هم نشان دادن نگاه خاص رهبران و قرآنیان جامعه اسلامی است. آنچه که موجب افتخار همه ما مسلمانان است، همین تمسک به قرآن کریم است. ما هیچ نگاهی جز تقدس و تقدیس به قرآن کریم نداریم .

نمایشگاه امسال، محصول ارتباط مسئولان با بدنه نخبگانی جامعه است

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اظهار کرد: ما برای برگزاری این نمایشگاه تعامل سازنده ای با بدنه مدیران داشته ایم؛ از برخی خرافه‌گری ها در سطح محتوا و شکل خارج شویم و طی جلسه های متعدد از بزرگان دعوت کردیم و از نظرات آنها بهره بردیم. امروز نمایشگاه بیست و ششم، محصول ارتباط با بدنه نخبگانی جامعه است .

فقهی زاده تصریح کرد: رویکرد اصلی ما نگرش دانش بنیان به فعالیت ها و برنامه ریزی ها بوده است. حدود ۱۵۶ برنامه را در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اجرا می کنیم و هیچ کدام از این برنامه ها را بدون کارشناسی تصویب و اجرا نکرده ایم. رویکرد دیگر ما برنامه محوری با رویکرد تحولی و نوآورانه بوده است.

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم یک رویداد بزرگ فرا بخشی است

وی بیان کرد: در نگاه ما نمایشگاه بین المللی قرآن کریم یک رویداد بزرگ فرا بخشی است. ظاهرا برگزار کننده این نمایشگاه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ اما معاونت قرآن و عترت به این مسئولیت بزرگ برخود می بالد و آن را یک رویداد ملی و فرابخشی می داند. چه بهتر که ارگان های فرهنگی آموزشی هنری پژوهشی و حتی اقتصادی در برگزاری این نمایشگاه مشارکت کنند. ما نباید دغدغه اعتبارات و بودجه نمایشگاه را داشته باشیم. برای تقویت محتوای این نمایشگاه نیازمندهمراهی صادقانه ارگانهای بزرگ هستیم. چه بهتر که همه دست به دست هم بدهیم و از نظر محتوا ،شکل ، بودجه و اعتبارات این نمایشگاه را که نمایشگر فعالیت های بزرگ قرآنی و عترتی درسراسر کشور محسوب می شود، تقویت کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به برخی تفاوت‌های نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: تقویت فعالیت‌های محتوایی و علمی با تشکیل کمیته‌های خاص، تقویت بخش عترت در بخش‌های مختلف، تقویت بخش نظارت ارزیابی درجهت افزایش کارایی و اثر‌بخشی، احیای بخش بین‌الملل برای انعکاس فعالیت‌های قرآنی ایران به مخاطبان بین‌المللی از جمله تفاوت‌های نمایشگاه امسال با ادوار گذشته است

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری شفاف ، تاریخ انتشار 29 اردیبهشت 97، کدمطلب:۴۶۰۲۲۹، www.shafaf.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
این نمایشگاه ها معرفت دینی رو میون جامعه بیشتر خواهد کرد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
این نمایشگاه ها باید با اساس کارفرهنگی مدرن ارایه بشوند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین