پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵
حمزه نماینده مردم قلعه گنج با بیان این که در مدیریت منابع آب اصلاح الگوی مصرف بر تولید آب جدید ارجحیت دارد، گفت: سیلاب های فصلی خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد کرده اند که این نتیجه ضعف عملکرد وزارت نیرو است.

شعارسال: احمد حمزه نماینده جنوب استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت در خصوص وضعیت منابع آبی کشور گفت: آب یک مسئله جدی برای کشور محسوب می شود و با توجه به کاهش بارندگی در اغلب مناطق کشور و کم آبی های صورت گرفته، اهمیت این مسئله دو چندان شده است.

لزوم ساماندهی مصرف در بخش های مختلف

وی افزود: بارش باران در سال جاری از میانگین سال گذشته ۱۲ درصد کمتر شده و کشور دچار کم آبی است به همین منظور دو راه کلی برای حل این مسئله در کشور وجود دارد؛ ابتدا تولید و جستجو برای یافتن آب جدید و مهمتر از این کنترل روش مصرف یا ساماندهی مصرف در بخش های مختلف است.

نماینده مردم قلعه گنج با اشاره به تولید آب جدید در کشور گفت: پیدا کردن منابع آب جدید به موازات پیشرفت دانش بشری روز به روز بیشتر می شود به طوری که طی چندین دهه از استفاده از قنات ها برای تامین آب به سمت استفاده از آب‌های ژرف حرکت کرده ایم، امروزه نیز با استفاده از آب شیرین کن ها و شوری زدایی از آب دریا و انتقال آن به مراکز دورتر و استفاده از آب پنهان موجود در هوا به وسیله دستگاه تولید آب از رطوبت به سمت تامین منابع آبی در حرکت هستیم.

حمزه افزود: طبیعی است که راه‌های تامین آب فراوان است اما به نظر می رسد اگر نتوانیم شیوه کنترل مصرف و استفاده بهینه از منابع آبی را در دستور کار قرار دهیم در آینده نزدیک دچار مشکل شدید آبی می شویم بنابراین تمام دستگاه‌های اجرایی باید این مسئله را در اولویت خود قرار دهند.

وزارت نیرو در قبال سیلاب های فصلی پاسخگو باشد

نماینده جنوب استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز سیلاب ها در برخی از مناطق کشور از جمله استان کرمان گفت: با بارش باران در مناطق مرکزی و کویری کشور به سرعت سیلاب ها ایجاد شده و خسارات جبران ناپذیری را بر مردم و کشاورزی آنان وارد می کنند در حالی که می توانیم با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری و احداث آب بندان ها از این امر جلوگیری نماییم.

حمزه در پایان افزود: وزارت نیرو و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این امر کم کاری می کنند و باید در قبال این خسارات پاسخگو باشند چون فعالیت های که انجام داده اند بسیار ضعیف بوده است و حتی نتوانسته جلوی سیلاب های فصلی با شدت کم را بگیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی مقاومتی نیوز، تاریخ انتشار: 17اردیبهشت1397 ، کدخبر: 53655: www.moqavemati.net


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
امیدوارم واقعا این تابستون مردم زیاد این فشار رو متحمل نشن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین