پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۵۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، دکتر علی باستی را به سمت رئیس پارک علم و فناوری گیلان منصوب کرد.

شعارسال: در حکم دکتر منصور غلامی خطاب به علی باستی آمده است:

با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی و بر اساس پیشنهاد معاون پژوهش و فناوری، به موجب این حکم به سمت «رئیس پارک علم و فناوری گیلان» منصوب می‌شوید.

از جنابعالی انتظار می‌رود که با مشارکت و ایفای نقش مؤثر در ارتقای زیست بوم نوآوری و کارآفرینی منطقه و همراهی و همکاری با نقش آفرینان اصلی این زیست بوم و همچنین توسعه کیفی مؤسسات مستقر در پارک در کنار توسعه کمی آنها، زمینه توسعه کسب و کار مؤسسات و حضور آنان در بازار‌های فرامنطقه ای، ملی و بین المللی را در سر لوحه کار خویش قرار دهید.

در این راستا تعامل مؤثر با مدیران اجرایی استان برای تأمین زیر ساخت‌های لازم برای استقرار و حل مشکلات پیش روی توسعه کسب و کار مؤسسات و همچنین ایجاد روابط نظام مند، مؤثر و هدفمند با دانشگاه‌های استان برای بهره گیری دانشگاهیان از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری در جهت تجاری سازی دستاورد‌های علمی و پژوهشی آنان از اهمیت زیادی برخوردار است.

امید است که تنوع بخشی به منابع مالی مورد نیاز پارک علم و فناوری، افزایش نسبت درآمد‌های اختصاصی پارک به اعتبارات ملی و استانی و بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه کالبدی پارک مورد اهتمام ویژه جنابعالی و همکاران قرار گیرد.

انتظار می‌رود با توکل به خداوند سبحان، مأموریت و وظایف محوله را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب دولت تدبیر و امید و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی به انجام رسانید.

شایسته است با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، راهبرد‌های دولت تدبیر و امید و جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب نظران، در مراکز دولتی و خصوصی نقشی شایسته درنظام علم و فناوری ایفا نمایید.

علی باستی متولد ۱۳۵۲ شهر رشت و دانش آموخته دوره دکترای تخصصی رشته مهندسی مکانیک، ساخت و تولید از دانشگاه صنعتی توکیو و در حال حاضر عضو هیأت علمی (دانشیار) دانشگاه گیلان است.

وی دارای افتخارات علمی از جمله پژوهشگر برتر دانشگاه گیلان بوده و تعدادی از مقالات وی درباره طراحی و ساخت نانوسنسور حرارتی توسط انجمن مهندسی مکانیک در ژاپن (jsme) و انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران، به عنوان برترین مقاله برگزیده شده است.

برای نخستین بار در کشور و تحت نظارت و راهنمایی وی، دستگاه میکرو و نانو ماشین کاری الکترو شیمیایی برای ساخت قطعات در ابعاد میکرو و نانو در قالب رساله دکتری دانشجویی طراحی و ساخته شده است.

همچنین طراحی، ساخت و به آب اندازی نخستین نمونه قفس‌های پرورش ماهی کروی، مناسب دریای خزر از دیگر کار‌های وی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه است.

از دیگر فعالیت‌های علمی نامبرده می‌توان به انتشار بیش از ۵۲ مقاله در نشریات معتبر ملی و بین المللی و راهنمایی ۳۱ پایان نامه دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد.

باستی پیش از این به مدت ۴ سال معاون دانشجویی دانشگاه گیلان و دبیر معاونان دانشجویی منطقه ۲ کشور بوده و همچنین مسؤولیت‌هایی همچون معاونت پژوهش و فناوری دانشکده فنی و مدیریت گروه مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان را بر عهده داشته است.

وی در طی دوران کاری خود طرح‌های متعددی با صنایع کشور‌های ایران و ژاپن اجرا کرده است.

همچنین وزیر علوم در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر مجید متقی طلب، رئیس سابق پارک علم و فناوری گیلان در مدت زمان تصدی این مسؤولیت قدردانی کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نبض خبر ، تاریخ انتشار: 30اردیبهشت1397 ، کدخبر: - : www.nabzkhabar.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
امیدواریم که ایشون همانطور که در سابقه خودشون دارن مدیر لایقی در این بخش باشن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
من احساس میکنم که یکبار و این کشور مدیری بر مبنای شایسته سالاری انتخاب شده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین