پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۵۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: در حدود 1800 چاه آب غیرمجاز در استان قم فعال است که این میزان به سفره‌های زیرزمینی لطمه وارد می‌کنند.
شعار سال: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: در حدود 1800 چاه آب غیرمجاز در استان قم فعال است که این میزان به سفره‌های زیرزمینی لطمه وارد می‌کنند.
احمد حاج حسینی مسگر شامگاه دوشنبه در شانزدهمین جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استانداری قم با اشاره به ضرورت مدیریت آب عنوان کرد: در استان قم 4300 چاه غیر مجاز اعلام شد، در حالی که تعداد زیادی از آن متروک است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم افزود: در حدود 1800 چاه آب غیرمجاز در استان قم فعال است که این میزان به سفره‌های زیرزمینی لطمه وارد می‌کنند.

وی تصریح کرد: در قم تعدادی چاه‌ آب شور وجود دارد که نگاه وزارت نیرو به این چاه‌ها، همچون چاه خشک است.

حسینی مسگر اظهار کرد: چاه‌های مجاز با برداشت غیر مجاز نیز از دیگر دغدغه‌های قم است؛ با یک ساعت چاه مجاز 130 هزار متر مکعب آب‌های زیرزمینی در قم تحلیل می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: 7 هزار و 800 هکتاز یونجه کاری در قم داریم که نیاز به آب مشخص دارد و باید به سمت و سوی اصلاح الگوی کشت برویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم یادآور شد: قرار است در رابطه با اصلاح الگوی کشت و وضعیت آب در قم از منابع آب آماربرداری شود.

وی بیان کرد: طرح احیا و تعادل بخشی در سال‌های گذشته دنبال شده است و13 پروژه زیرمجموعه آن بوده که متناسب با هر استانی پروژه هایی را پررنگ تر می‌دیدند و در قم تمرکز در سامانه تعادل استفاده از آب چاه‌های مجاز است.

حسینی مسگر گفت: در قم در رابطه با آب پروژه‌های اولویت دار هزینه شود و به سمت مصرف بهینه آب برویم؛ استفاده بی‌رویه آب از چاه‌های مجاز در سال‌های گذشته موجب کاهش سالیانه 250 میلیون مترمکعب از سفره‌های آب زیرزمینی در قم شده است.

در این جلسه همچنین علیرضا شیخانی رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی قم عنوان کرد: وظیفه این کمیسیون فعالیت‌های بازرگانی و اقتصادی محصولات است و برنامه کمیسیون کار اجرایی نیست.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های جدی در قم کم آبی است که باید با آن سازگاری ایجاد شود؛ دشت‌های استان قم به لحاظ کم آبی در وضعیت بحرانی قرار دارند.

شیخانی تصریح کرد: از جمله مشکلات تولید در قم گریبان گیر مرغداران شده است، به ویژه اینکه سال گذشته 8 میلیون قطعه مرغ به واسطه آنفلوآنزای مرغی معدوم شد و مرغداران 130 میلیارد تومان خسارت دیدند.

همچنین علی مومن رئیس خانه کشاورز استان قم بیان کرد: قم با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می کند و بخش کشاورزی تاوان آن را می‌دهد در حالی که ما در مصرف آب و استفاده از سیستم نوین آبیاری در کشور رتبه اول را داریم.

وی اظهار کرد: در استان قم زمین‌های زیرکشت از 52 هزار به 37 هزار هکتار رسیده است و قم با مشکل ریزگردها مواجه است.

محمد مهدی رفیعی مدیر دامپزشکی قم نیز جلوگیری از شیوع بیماری در زمان بحران را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیازمند قرنطینه در واحدهای مرغداری هستیم تا جلوی بیماری‌های واگیردار را بگیریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1 خرداد 1397، کدخبر: 97030100058  ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
این چاه ها باید مسدود بشه و به جای اون ها اب غیر شرب به کشاورزان و ... داده بشه
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
این چاه ها دارن خون در رگ های قم را می مکند و انها را خشک می کنند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین