پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۵۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
در چهل و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم خرید تجهیزات از شرکت چینی برای تکمیل متروی قم به تصویب اکثریت اعضای شورا درآمد.
شعار سال: در چهل و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم خرید تجهیزات از شرکت چینی برای تکمیل متروی قم به تصویب اکثریت اعضای شورا درآمد.
در این جلسه که شامگاه دوشنبه در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به خرید تجهیزات متروی قم از شرکتی چینی عنوان کرد: ارزش خدمات و تجهیزات این شرکت در خصوص متروی قم 50 میلیون یورو است.

وی افزود: کلیات طرح به تصویب اعضاء رسیده است و ما امیدواریم در تکمیل متروی قم با تامین تجهیزات دچار مشکلات نشویم و طرح به خوبی عملیاتی شود.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آتش‌زر عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: در کلان شهرها جهت ایجاد قطار شهری از مساعدت‌های دولتی استفاده می شود و ما در 50 درصد از اعتبارات در تکمیل متروی قم باید از حمایت‌های دولتی بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: تکمیل متروی قم امری ضروری است و برای اجرای این طرح چاره‌ای جز خرید تجهیزات از کشور چین وجود ندارد، از این رو تفاهم نامه‌ای با شرکت نورینکو چین منعقد می‌شود.

در ادامه نیز قاری قرآن معاون شهردار قم بیان کرد: در تعامل با این شرکت چینی برای فاینانس خط دوم مترو در حال پیگیری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت چینی به واسطه توان مالی انتخاب شد ما نیز باید بازپرداخت وام را متعهد شویم.

محسن محرری از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: ممکن است در بازپرداخت این مبلغ تفاهم‌نامه که مبلغ 500 میلیارد تومان است با مشکلات مالی مواجه شویم.

امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه بیان کرد: استان قم به عنوان یک کلان شهر چندین سال در حوزه قطار شهری از شهرهای دیگر عقب است و مترو یک مطالبه اجتماعی از سوی مردم است.

عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم در رابطه با این طرح گفت: خرید تجهیزات از چین و پرداخت این اعتبار تصمیم بزرگی است و باید در فکر راهکارهای دیگر در تامین اعتبار تکمیل قطار شهری نیز بود.

شهردار قم نیز در بخش پایانی جلسه گفت: در دریافت تسهیلات فاینانس با احتیاط عمل می کنیم زیرا باید در فکر بازپرداخت این رقم هنگفت باشیم.

مرتضی سقائیان‌نژاد عنوان کرد: در جهت تکمیل طرح متروی قم باید سه رام قطار از شرکت نورینکو چین خریداری شود در این مسیر به واسطه نوسانات بازار ارز مشکلاتی نیز وجود دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1 خرداد 1397، کدخبر: 97030100155 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
شرکت واگن سازی تهران امما در همه زمینه ها میتونه در این علم پیشرو باشه
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
مگر شرکت واگن سازی تهران را ما نداریم
؟؟
چرا باید این تجهیزات رو از چینی ها بگیریم وقتی خودمان توانایی تولید را داریم
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین