پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
منطقه ییلاقی لیلاکوه یکی از مناطق گردشگری و زیبای شمال ایران است که در نزدیکی شهر لنگرود در استان گیلان قرار دارد و همه ساله مسافران و طبیعت‌دوستان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

شعار سال: منطقه ییلاقی لیلاکوه یکی از مناطق گردشگری و زیبای شمال ایران است که در نزدیکی شهر لنگرود در استان گیلان قرار دارد و همه ساله مسافران و طبیعت‌دوستان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

منطقه لیلا کوه در جنوب غرب لنگرود واقع شده و به خاطر وجود قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای متعدد در مسیر و کوهپایه‌ها، امروزه تبدیل به قطب قلیان‌سرای استان گیلان شده است که معروف‌ترین آن قهوه‌خانه دیشلمه می‌باشد.

مسیر لیلا کوه در ابتدای لنگرود و میدان فرمانداری، سمت راست، اولین خیابان از سمت لاهیجان است. از میدان فرمانداری لنگرود تا میدان لیلا کوه حدود سه کیلومتر جاده آسفالته می‌باشد و این جاده به سمت روستای پرشکوه و بعد از آن به بخش کومله می‌رسد. یک جاده خاکی که از میان باغ‌های سرسبز چای می‌گذرد، میدان لیلا کوه را به خط‌الرأس عطاکوه می‌رساند که با یک ساعت پیاده‌روی در این جاده، می‌توان به خط‌الرأس عطاکوه و با نیم ساعت پیاده‌روی در مسیر پاکوب خط‌الرأس که از میان باغ‌های چای و جنگل می‌گذرد، می‌توان به قله عطاکوه رسید. قله عطاکوه به ارتفاع تقریبی 700 متر از سطح دریا، مرتفع‌ترین قله منطقه لنگرود و لاهیجان می‌باشد که از شمال شرق به شهرستان لنگرود و از شمال غرب به شهرستان لاهیجان مشرف می‌باشد. بر روی قله عطاکوه دکل‌های مخابراتی رادیو، تلویزیون و مخابرات قرار دارد که به همین علت اهالی منطقه به این قله، «دکل» می‌گویند.


با توجه به این که مسیرهای منتهی به قله عطاکوه از میان باغ‌های چای، درختان مرکبات و از میان جنگل می‌گذرد، پیاده‌روی لذت‌بخش و خاطره‌انگیزی را به همراه دارد. در صورتی که هوا صاف و آفتابی باشد، دریای خزر به صورت یک پهنه آبی بزرگ در دوردست مشاهده می‌شود.

منطقه سر سبز و کوهستانی لیلاکوه، یکی از جاذبه های طبیعی و زیبای شهرستان لنگرود است که جلوه ای خاص به این شهر بخشیده و به استعاره ای از صفا و صمیمیت مردم مهمان دوست لنگرود بدل گشته است. لیلاکوه،منطقه ای خوش آب و هوا است که به طبیعت بکر و چشم انداز بی نظیرش شهرت دارد؛بر دامنه کوه های آن، باغ های چای دیده می شود که گویای کار و زحمت و عرق ریزان مردمان این منطقه است.چای تنها محصول این منطقه نیست و انواع مرکبات از جمله پرتقال،نارنگی،نارنج و در این منطقه کشت می شود و در فصل بهار عطر شکوفه های بهارنارنج فضایی بهشت مانند به این منطقه می بخشد. لیلاکوه منطقه ای مناسب برای افرادی ست که علاقه به طبیعت گردی و کوهنوردی های سبک دارند.مناظر بکر و دیدنی که در ارتفاعات لیلاکوه وجود دارد جاذبه ای زیبا برای عکاسی و طبیعت گردی است؛همچنین ارتفاعات لیلاکوه دارای چشم انداز بی نظیری است که به تمام شهر لنگرود اشراف دارد و شهر لنگرود و مزارع اطراف تا دریای چمخاله به خوبی دیده می شود.از دیگر جاذبه های این منطقه که در حوزه گردشگری روستایی اهمیت پیدا می کند،روستاهای آن،فرهنگ و کار اهالی بومی و محصولاتشان بشمار می رود.به عنوان نمونه منطقه آبچالکی یکی از جاذبه های زیبای این منطقه است که هر ساله استقبال زیادی از سوی مسافران را در پی دارد. منطقه کوهستانی آبچالکی،به دلیل برخورداری از جاده آسفالت در دل کوه و طبیعت زیبا و اشراف آن به مزارع اطراف و شهر لنگرود یکی از مناطق دیدنی است که در کنار آن فرهنگ و هنر مردم منطقه جلوه ای دو چندان به آن بخشیده اند.زنان محلی با برپا کردن تنور پخت نان به پخت نان های محلی از جمله نان تمیجان،نان خرفه،نان برنجی ومشغول می شوند و گردشگران ضمن مشاهده نحوه پخت و آشنایی با شیوه آن می توانند نان مورد نیاز خود را خریداری کنند.از دیگر محصولات بومی این محل انواع ترشی های محلی،شیر و ماست محلی و انواع سبزی های خورشتی است.صنایع دستی از دیگر هنرهای پر طرفدار مردم منطقه بشمار می رود که از آنجمله می توان به عروسک،زیرانداز حصیری،چادر شب،روسری،زنبیل و اشاره کرد.منطقه سر سبز لیلاکوه دارای رستوران ها و قلیان سرای تحت نظارت سازمان گردشگری هستند که می توانند برای اوقات فراغت و استراحت مسافران،ضمن اینکه چای با کیفیت و مرغوب این منطقه را نوش جان می کنند، گزینه مناسبی باشد تا در دل طبیعت و آب و هوای تمیز بنشینند و از لحظات خود لذت ببرند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبلاگ شهرستان لنگرود، تاریخ انتشار 22 اسفند 94، کد مطلب: - ، www.langaroud.blogfa.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین