پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۱۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۷
پروانه مافی نماینده تهران و رییس فراکسیون زنان وخانواده با اشاره به طرح ازدواج دختران بدون اذن پدر، گفت: فکر نمی‌کنم شروطی که در این طرح آمده مشکل فقهی و شرعی داشته باشد البته ممکن است از نظر عرفی به آن نقدی وارد باشد که باید در زمانیکه این طرح در صحن مطرح می شود طراح و کسانیکه مدافع این طرح هستند دفاعیه ای داشته باشند که بتوانند نمایندگان را قانع کنند. مهم این است که این طرح مشکل فقهی ندارد.
شعارسال: پروانه مافی نماینده تهران و رییس فراکسیون زنان وخانواده با اشاره به طرح ازدواج دختران بدون اذن پدر، گفت: فکر نمی‌کنم شروطی که در این طرح آمده مشکل فقهی و شرعی داشته باشد البته ممکن است از نظر عرفی به آن نقدی وارد باشد که باید در زمانیکه این طرح در صحن مطرح می شود طراح و کسانیکه مدافع این طرح هستند دفاعیه ای داشته باشند که بتوانند نمایندگان را قانع کنند. مهم این است که این طرح مشکل فقهی ندارد.

وی ادامه داد: این طرح یک پیشنهاد است و بر اساس یک قاعده ای قید کرده که دختران دارای 28 سال سن می توانند بدون اذن پدر ازدواج کنند. طراح محاسباتی کرده و میانگینی را نسبت به سالی که تجرد قطعی در ایران شروع می شود که 29سالگی است، در نظر گرفته است .

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در زمان بررسی این طرح ممکن است یک فرد دیگر پیشنهاد دیگری بیاورد و برای مثال بگوید از سن 24 سالگی دختران می توانند بدون اذن پدر ازدواج کنند و دفاع آن فرد قانع کننده تر باشد و پیشنهادش رای بیاورد.

مافی گفت: خوب است که طرح ازدواج بدون اذن دختران مطرح شد چون مشکلی است که در جامعه ما وجود دارد و دختری که به سن بلوغ می رسد باید بتواند بدون اذن پدر ازدواج کند. اذن پدر برای دختران کم سن باید لحاظ شود که به بلوغ فکری لازم نرسیده اند که خودشان را بتوانند مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: این طرح بابی را باز می کند تا نظرات دیگر هم بیاید و پیرامون موضوع نظرات بهتری شنیده شود. طرح ازدواج دختران بدون اذن پدر آغازی است برای اینکه این طرح چکش کاری شود. انتقاداتی که در خصوص این طرح وجود دارد شنیده می شود و موجب اصلاح این طرح می گردد. زمان لازم برای چکش خواری این طرح وجود دارد


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از  سایت خبری شفاف ، تاریخ انتشار: 3خرداد 1397 ، کدخبر:  460720،www.shafaf.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
این قانون هایی که بعد از انقلاب درباره این مسائل اجتماعی گذاشته شد مارا ده ها سال عقب تر برد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
عرف قسمتی از مشروعیت رو داراست و این مسیله که از نظر فقهی مشکل دارن یا نه بایدتوسط جامعه روحانیت بررسی بشه نه نمایندگان مجلس
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
بله خوب این طرح در صورتی که گرفتن رضایت والدین بی مورد سخت باشد خیلی هم عالیست
ن.ف83
ناشناس
United States
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
چقدر خوبه کم کم ازین فکرای مسخره جاهلی که اجازه دختر دست پدرشه فاصله بگیریم
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین