پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۱۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
پرسش و پاسخ‌هایی که به اعتقاد ژوبین علاقبند نایب رییس هیات مدیره اسنپ تبدیل به گفت و گویی متفاوت با مصاحبه‌هایی از این دست از آب درآمده برای کارآفرین ها و سرمایه گذاران بویژه کسب و کارهای نو در بازار سرمایه قابل تامل است.

شعار سال: درکمتر از نیم ساعت گفت و گو با ژوبین علاقبند، نایب رییس هیات مدیره اسنپ که در کارنامه خود تجربه مدیریت شرکت بورسی را نیز دارد ، همه آنچه که می‌توان از یک استارت آپ ایرانی که این روزها نام آن همه جا شنیده می‌شود را به چالش کشیده‌ایم.کسب و کاری که به گفته وی هنوز سود ندارد اما شواهد نشان می دهد گردش مالی اسنپ از صدها میلیارد تومان هم فراتر رفته است.
پرسش و پاسخ‌هایی که به اعتقاد این مقام مسئول گفت و گویی متفاوت با مصاحبه‌هایی از این دست از آب درآمده است.

مصاحبه تفصیلی با ژوبین علاقبند را در ادامه بخوانید:

شاید ایده تاکسیران‌های اینترنتی در حمل و نقل شهری بویژه اسنپ با مقاومت‌های زیادی روبرو بود. اما با حمایت دولت و بویژه معاونت فناوری ریاست جمهوری و وزارت صنعت توانست از این مقاومت‌ها عبور کند. آیا اسنپ بواسطه حمایت دولت یا به اتکای نهادهای عمومی و حاکمیتی روی کار آمده است؟

علاقبند: این پرسش همواره از سوی بسیاری از اشخاص مطرح می‌شود اما آنچه که اثبات شده اینکه پشتوانه اسنپ مردم هستند.

امروز به جرات می‌توان گفت که هیچ نهاد حاکمیتی پشت اسنپ نیست و فقط مردم هستند که بخاطر مزیت‌هایی که اصلی‌ترین آن کاهش قیمت سفر از سوی اسنپ بوده طرفدار آن شده‌اند و به رشد اسنپ و تعداد سفرهای آن هفته به هفته کمک می‌کنند.

جالب اینکه کاهش قیمت سفر مشتریان همراه با افزایش درآمد رانندگان نیز بوده است. در کنار آن استفاده آسان از این خدمت نیز قابل تأمل است.

اقتصاد اسنپ به این گونه است که اگر قبلاً راننده‌ای از نقطه الف به نقطه ب می‌رفت سیستم اینطور بود که باید خالی باز می‌گشت و بنابراین هزینه مسیر رفت از مسافر شاید تا دو برابر مبلغ کرایه دریافت می‌شد اما استنپ با بهینه کردن این هزینه برای مسافر، برای راننده نیز در نقطه ب دوباره مسافر جدیدی خواهد داشت و درآمد راننده افزایش یافته است.
در تمام نقاط شهر به دلیل وجود تقاضا این اکوسیستم می‌تواند به راننده کمک کند از طرفی به کاهش آلودگی‌ها نیز کمک کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی بورس نیوز، تاریخ 2 خرداد 97، کد مطلب: 176730: www.boursenews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین