پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۱۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد: اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران به مذاکره نخواهد انجامید بلکه خطرهای جدیدی برای امنیت منطقه ایجاد خواهد کرد.

شعارسال:وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد: اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران به مذاکره نخواهد انجامید بلکه خطرهای جدیدی برای امنیت منطقه ایجاد خواهد کرد.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی درباره رویکرد جدید آمریکا برای اعمال فشار بیشتر بر ایران گفت: ما بر این باوریم که تحریم‌های جدید علیه ایران منجر به مذاکره و گفت‌وگو نخواهد شد و بر عکس به تقویت موضع تندروها در ایران و سپس تضعیف رئیس جمهور روحانی منجر خواهد شد که خواهان گفت‌وگو است.

لودریان ادامه داد: در نهایت این وضعیت به ایجاد خطرات جدید برای امنیت منطقه خواهد انجامید.

وی همچنین تاکید کرد که اروپا با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالفت کرده است و به دنبال ایجاد ساز و کاری برای عبور از محدودیت‌های اعمال شده توسط واشنگتن است.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه تصریح کرد: ما اروپایی‌ها به طور کامل مخالف این اقدامات هستیم؛ اینها اقداماتی هستند که ما آن را فرامرزی می‌دانیم. ما فقط اعتراض نمی‌کنیم. در مرحله اول ما خواستار ادامه سرمایه‌گذاری‌هایی که از زمان اجرای توافق وین در ایران انجام شده است، شدیم که می‌تواند به طور قانونی به کار خود ادامه دهد. به علاوه ما تصمیم گرفتیم ساز و کاری را اجرا کنیم که به ما اجازه می‌دهد قراردادهای سرمایه‌گذاری اروپایی با ایران از طریق ساز و کارهای مالی انجام شود که اجازه مصونیت سرمایه‌گذاری‌ها بدون وابستگی به دلار آمریکا یا تحریم‌های این کشور را می‌دهد.

بنابر این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز هشتم ماه مه با اعلام خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران گفت که تحریم‌ها علیه تهران را باز می‌گرداند. این اقدام وی با انتقاد و مخالفت بسیاری از کشورها به ویژه دیگر طرف‌های توافق مواجه شد. انگلیس، فرانسه و آلمان به علاوه روسیه و چین در ادامه پایبندی خود به توافق هسته‌ای تاکید کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 3 خرداد97، کدخبر: 97030201152، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
این سیاست آمریکا میتواند منطقه خاورمیانه را با بحران های تازه ای مواجه کند
ا.ح75
علی11
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
آمریکا دارد گور خود را در منطقه با این کارهایش میکند , نمیشود نسبت به این اقدامات آمریکا بیتفاوت ماند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین