پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور گفت: ۱۶ نمایندگی فعال در کشورهای مختلف داریم و به زودی در پنج کشور دیگر نیز نمایندگی اطلاع‌رسانی گردشگری ایجاد خواهد شد.

شعار سال«مرتضی حاجی» روز سه‌شنبه ۱۴ شهریورماه در حاشیه دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور در کرمان در نشست خبری اظهار کرد: سالانه ۵ میلیون نفر گردشگر به کشور می‌آیند و تاکنون هیچ تناقضی با فرهنگ ما نداشته و موردی گزارش نشده و قوانین مسیری را طی می‌کند که در انتها شورای نگهبان روی آن صحه می‌گذارد.

وی با بیان اینکه هر گردشگری که به هر کشوری وارد می‌شود، خود را موظف می‌داند با مقررات آن کشور به طور جدی همراهی و آنها را رعایت کند، تصریح کرد: در توسعه گردشگری بنا بر این نیست از ارزش‌های دینی و اعتقادی خودمان کوتاه بیاییم و کسانی که به ایران می‌آیند، متعهد به این قواعد و مقررات هستند.

«حاجی» در ادامه درباره فعالیت نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری در خارج از کشور بیان کرد: نمایندگان اطلاع‌رسانی، در کشورهای هدف فعالیت اقتصادی در حوزه گردشگری دارند و ارتباطات تاثیرگذار در بخش گردشگری به ویژه با آژانس‌های بزرگ دارند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور اظهار کرد: یکی از موضوعات قراردادهای نمایندگان، تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری به طور خاص و در دیگر حوزه‌ها به طور عام است که به لحاظ تشکیلاتی این وظیفه به عهده رایزن‌های اقتصادی است.

وی افزود: چون این وظیفه انحصاری نیست، رایزن‌ها کار خود را انجام می‌دهند، اما باید کسی باشد که شرایطی فراهم و گفت‌وگوهای غیررسمی انجام و پروژه‌هایی مطرح شود که قرار شد وزارت خارجه بطور جدی‌تر نمایندگی‌ها را به سفارتخانه‌ها معرفی کرده و آنها را در نشست‌ها مشارکت بدهند که بدانند سیاست جذب سرمایه چگونه است.

حاجی گفت: بخشی از نشست‌های نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور در این سه روز با نمایندگان گردشگری و هتلداران محلی استان داشته و ارتباط اولیه ایجاد شده است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور با بیان اینکه اولویت ایجاد نمایندگی با کشورهای هدف گردشگری است که سازمان میراث فرهنگی مشخص کرده و ۲۰ کشور در اولویت نخست و ۱۵ مورد در اولویت دوم قرار دارند، بیان کرد: ۱۶ نمایندگی فعال در کشورهای مختلف داریم و به زودی در پنج کشور دیگر نیز نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی، آسیایی و همسایه نمایندگی داریم، اظهار کرد: برخی از نمایندگی‌ها از جمله چین خیلی خوب است و در ارتباطات گسترده‌ای که ایجاد کرده، موفق بوده و بقیه نیز کارنامه قبولی دارند که بعد از دوره دو ساله همکاری، فعالیت آنها تمدید شده است.

مدیرعامل کانون جهانگردی گفت: یکی از کارهایی که باید نمایندگی ها انجام بدهند، ایجاد بازار برای صنایع دستی ایران است و برخی راسا وارد شده و نمایشگاه برگزار کرده اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری میراث ما ، تاریخ انتشار 15شهریور96، کدمطلب:6406، www.mirasema.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین