پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۲۲۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 123 رای با یک فوریت طرح حمایت از مرمت بافت های تاریخی موافقت کردند.

شعار سال: نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی-فرهنگی و توانمند سازی مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی-فرهنگی را با 123 رای موافق، 24 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر تصویب کردند.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود به عنوان طراح این طرح گفت: این طرح با امضای 67 نماینده مجلس و در 20 ماده تهیه شده است.

وی افزود: به علت نبود مشوق های لازم برای احیا و مرمت بافت های تاریخی ، فرهنگی و بی توجهی به توانمند سازی مالکین و ساکنین آن ها، روند مهاجرت جمعیت و فعالیت های اقتصادی از این بافت ها سرعت گرفته است، هر چند این بافت ها بخشی از سرمایه های هر کشور و ملت محسوب می شود ولی به درستی از این سرمایه ها حفاظت و حراست نشده است.

وی یادآور شد: رفع خلاها و کمبودهای قانونی و حذف قوانین مزاحم کمک می کند تا سرعت احیا و مرمت این بافت ها و آثار و ابنیه تاریخی سرعت گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری میراث ما ، تاریخ انتشار 6شهریور97، کدمطلب:6404، www.mirasema.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین