پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از معرفی ری به عنوان مقصد گردشگری سال 2019 جهان خبر داد و گفت: این موضوع در جلسه شورای اداری این شهرستان تصویب و مراحل اجرایی آن نیز طی خواهد شد.

شعار سال: دلاور بزرگ نیا روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهار کرد: طرح پیشنهادی ری به عنوان مقصد گردشگری سال 2019 جهان توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری پیشنهاد داده شد و امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح تمامی دستگاه های اجرایی با همکاری فرمانداری ری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران زمینه های این اتفاق مهم در حوزه گردشگری را فراهم خواهند کرد.

وی ادامه داد: بعد از تصویب این طرح، نقشه تفصیلی آن نیز که شامل کارکردها، وظایف و پتانسیل های ری است، تهیه و برای اجرا به سازمان های بین المللی معرفی خواهد شد.

بزرگ نیا افزود: اجرای این طرح نیاز به 200 میلیارد ریال اعتبار دارد که در ردیف بودجه اعتباری شهرستان ری در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: باید اصناف و بخش خصوصی به دولت کمک کنند و لازم است تا در ابتدا دبیرخانه آن نیز با تعامل تمامی ارگان ها تاسیس شود.

وی افزود: این شهرستان معایب گردشگری زیادی دارد که باید زیرساخت های اقامتی و حمل و نقل آن توسعه پیدا کند ضمن اینکه شهرری حتی یک سوغات برای معرفی این ظرفیت ها را هم ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران یادآورشد: صنعت گردشگری با عمر 70 ساله خود تحول بزرگی را در جابجایی یک میلیارد و 200 گردشگر در سال ایفا می کند و در صورت فراهم شدن زیرساخت ها می تواند موجب توسعه پایدار در کشور شود.

وی با بیان اینکه نگاه ما به این صنعت باید به صورت درآمدزا باشد، ادامه داد: میراث طبیعی، تاریخی، مادی و معدنی ما می تواند به صورت بسته ای به مخاطب ارائه شود.

وی افزود: بسیاری از آیین های مبتنی بر باورهای ما نیز می تواند مهربانی، انسان دوستی را در این صنعت رونق دهد این در حالی رخ می دهد که مسئولان دغدغه این توسعه را داشته باشند.

وی گردشگری رویدادها را از دیگر مقوله های مهم گردشگری بیان کرد و افزود: جشنواره فیلم فجر از مهمترین رویداد فرهنگی است که باید از آن الگو برداری کرد و در سایر حوزه ها هم استفاده کرد.

وی ادامه داد: 10 عضو اکو که در کشور ما دارای دفاتر فرهنگی هستند که می توان یک رویداد مهمی را با همکاری این کشورها رقم زد و لازمه آن نیز ایجاد زمینه های جذب گردشگر است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران افزود: ری به خاطر تاریخ غنی و مشاهیر علمی و فرهنگی می تواند این جایگاه را در جهان داشته باشد.

وی در ادامه گفت: معرفی ری به عنوان مقصد گردشگری جهان برکات اقتصادی زیادی را به همراه دارد که برای تثبیت آن باید یک طرح تفصیلی نوشته شود تا گردشگران حاضر با بازدید از این شهر شوند.

شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استوار و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

از دیگر آثار تاریخی می توان به حرم مطهر امام راحل، حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع)، بقعه ابن بابویه، مدفن بزرگان و مشاهیر، برج نقاره خانه، برج اینانج (گورستان سلطنتی)، کاروانسرای شاه عباسی، کاروانسرای کنارگرد، مسجد افضلیه، قلعه قاچاقاچ؛ متعلق به دوران صفوی، دژ رشکان، برج طغرل؛ برج پادشاه اول سلجوقیان، بقعه جوانمرد قصاب، ˈاستودان گبرهاˈ متعلق به سه هزار سال پیش، امامزاده بی بی زبیده(س)، زندان هارون و ... اشاره کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 30اردیبهشت97، کدمطلب: 82920993 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین