پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱
مدیرکل میراث فرهنگی قم گفت: با رایزنی و تمهیدات صورت گرفته با استاندار قم، گنبد نمک قم برای ایجاد سایت گردشگری به زودی به اداره کل میراث فرهنگی استان واگذار می‌شود.

شعار سال: عیسی رضایی، بیان کرد: با مطالعات انجام شده میزان اعتبار و ظرفیت‌های گنبد نمکی قم به زودی مشخص می‌گردد و این اثر گرانقدر تبدیل به سایت گردشگری می‌شود تا در اختیار علاقه مندان به طبیعت گردی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه گنبد نمکی قم تنها گنبد نمکی متقارن ایران محسوب می‌شود، تصریح کرد: زیبایی و تنوع رنگ و قندیل‌هایی که در این گنبد وجود دارد تا‌کنون گردشگران ‌زیادی را به این شهر کشانده است، چرا که یکی از۲۰گنبد نمکی پرجاذبه طبیعی کشورمان محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی قم ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما در زمینه حضور گردشگری این است که در ‌شهر ماندگاری ندارند، درحالی که اگر جاذبه‌های گردشگری ‌مانند گنبد نمکی معرفی شود، بی شک گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا به این شهر سفر می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم محافظت از این پتانسیل گردشگری قم گفت: باید میراث فرهنگی قم مدیریت گنبد نمکی را برعهده بگیرد تا با سرمایه گذاری بخش خصوصی، بتوان به نحو مطلوب از این مکان بهره برداری کرد.

وی افزود: خوشبختانه در گفت‌وگویی که با سید مهدی صادقی، استاندار محترم قم درباره گنبد نمک داشته‌ایم، نگاه مثبتی به استفاده از این ظرفیت درجهت توسعه رونق گردشگری داشتند تا این جاذبه گردشگری منحصر به فرد به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی توریسم، تاریخ انتشار 28 فروردین 97، کد مطلب: 46196، www.toptourism.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین