پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۹
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: حفظ و احیاء بناهای تاریخی مهمترین ماموریت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان محسوب می شود.

شعارسال: حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان به سه ماموریت مهم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اشاره و اظهار کرد: مهم ترین این ماموریتها صرف هزینه در جهت حفظ و نگهداری از بناهای تاریخی می باشد که اجتناب ناپذیر است.

وی از میراث فرهنگی به عنوان هویت و شناسنامه یک ملت نام برد و اظهار کرد: ایران و به دنبال آن استان کرمان دارای بناهای تاریخی فراوانی هستند که باید حفظ و به بهترین شکل ممکن به آیندگان سپرده شوند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی از حوزه های صنایع دستی و گردشگری به عنوان حوزه های درآمدزا و اشتغالزای کشور یاد کرد و گفت: باید سایر حوزه های مرتبط با میراث فرهنگی را با کسب درآمد از این بخشها، تقویت و احیاء کرد.

وی با بیان اینکه تاریخ به دو بخش معاصر و گذشته تقسیم می شود، افزود: آثار متعلق به دوره های قبل باید توسط میراث فرهنگی و همکاری دستگاههای مرتبط مرمت و بازسازی شوند تا بتوانیم به خوبی واقعیت های استان کرمان را به همگان بشناسانیم.

امام جمعه کرمان در ادامه به بناهای ساخته شده در دوره معاصر اشاره کرد و گفت: متاسفانه با علم و تکنولوژی امروز شیوه فضاسازی، شهرسازی و طراحی کوچه ها و خیابانها قابل دفاع نیست و باید در این خصوص فعالیت های جدی تری صورت پذیرد.

وی در ادامه خواهان همکاری بیشتر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان برای مرمت و بازسازی اماکن مذهبی و تاریخی از جمله مسجد امام (ره) و جامع کرمان شد و تصریح کرد: این آمادگی را داریم که برای حفظ بناهای مذهبی وارد صحنه شویم تا این مساجد بیش از گذشته مورد توجه گردشگران قرار گیرند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29اردیبهشت1397، کدخبر: 4300781: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین