پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
جلیل جباری گفت: پل تاریخی میرزارسول میاندوآب که یکی از آثار شاخص این شهرستان است که در طی سالهای گذشته با تهدیدها و آسیب هائی مواجه بوده که بر حسب ضرورت، مرمت های اضطراری از طرف این اداره کل در آن اجرا شده است.

شعارسال: جلیل جباری افزود: پل تاریخی میرزارسول میاندوآب که یکی از آثار شاخص این شهرستان است که در طی سالهای گذشته با تهدیدها و آسیب هائی مواجه بوده که بر حسب ضرورت، مرمت های اضطراری از طرف این اداره کل در آن اجرا شده است.

وی تصریح کرد: کارهای مرمتی که در سه سال اخیر در این بنا اجرا شده مربوط به اجرای بسترسازی و تقویت پی و فونداسیون بر اساس طرح مصوبی بود که قبلاً در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مورد تایید اعضاء قرار گرفت، بر همین اساس در ادامه روند مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی، فصل جدید آن در سال جاری پی گیری می‌شود که شامل اصلاح کنوبندی، اجرای کف سازی عرشه پل، مرمت دستکهای کناری و انجام مرمت های اضطراری است.جباری گفت: برای اجرا و شروع مرمت این بنا، پیمانکار ذیصلاح نیز انتخاب و مراحل قانونی آن طی شده است ولی فعلاً به دلیل جریان داشتن حجم آب زیاد در بستر رودخانه، شروع مرمت امکان پذیر نیست که در صورت کاهش جریان رودخانه، عملیات اجرائی نیز آغاز خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در خصوص این پل تاریخی افزود: پل میرازرسول میاندوآب در سال 1377 شمسی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گردشگری ایران، تاریخ انتشار22اردیبهشت1397، کدخبر: 1768: www.irantraveller.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین