پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
مجلس نمایندگان اختیارات وزارت دفاع آمریکا را برای دست زدن به حمله نظامی به ایران محدود کرد.
شعارسال: اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در اصلاحیه ای به قانون اختیارات ملی پنتاگون اعلام کردند که دولت نمی تواند بدون دریافت مجوز از کنگره علیه ایران اقدام نظامی انجام دهد.

کیث الیسون، نماینده دموکرات و از ارائه‌کنندگان این متمم گفته است تصویب آن که با حمایت نمایندگان هر دو حزب کنگره ممکن شده، اقدامی پرقدرت در خلاف جهت خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای و لحن خصمانه او است.

این نماینده دموکرات کنگره آمریکا همچنین در پیامی توییتری نوشت که هدف از افزودن این متمم در حقیقت تاکیدی بر این است که اختیار تصمیم‌گیری درباره استفاده از اهرم نظامی در محدوده قدرت کنگره (آمریکا) است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز روز پنج شنبه با حضور در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفت که آمریکا به دنبال تحقق شروط خود برای ایران از طریق دیپلماتیک است و اینکه او حرفی از جنگ با ایران نزده است.

پمپئو عصر روز دوشنبه در یک سخنرانی طرح جدیدی را برای مقابله با ایران تشریح کرد که در آن از ایران خواسته شده است تا برنامه موشکی خود را متوقف سازد، به بازرسان بین‌المللی اجازه دسترسی به همه سایت‌های موجود را بدهد، از حمایت حزب‌الله دست بردارد و به علاوه شهروندان آمریکایی زندانی در ایران را آزاد کند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 4خرداد 1397، کدخبر:  ۲۲۸۶۵۷ ،www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین