پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
مدیران عامل و کارآفرینان صندوق‌های حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی صندوق زنان روستایی و عشایری شهرستان‌های مرودشت، ارومیه، قائم‌شهر و سرایان در کارگاه بین‌المللی چالش‌ها و فرصت‌های ارتقای کارآفرینی زنان در ایران و ژاپن که درسالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد، شرکت کردند.

شعار سال: در این جلسه معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: کارآفرینی برای زنان از برنامه‌های مهم دولت دوازدهم است. جمعیت قابل توجهی از زنان ایرانی شامل ۲۷ درصد زنان تحصیلات دانشگاهی دارند. بیش از دو دهه است که تعداد ورودی‌های زنان در دانشگاه در بیش‌تر رشته‌ها از مردان پیشی گرفته و در مواردی به ۶۴ درصد رسیده است. وی اظهار داشت: ما در این نشست به دور از مباحث تشریفاتی با یک کار علمی و تحقیقاتی مشترک مواجه هستیم و یک نشست بسیار کاربردی در ارتباط با تبادل تجربه بین دو کشور در زمینه کارآفرینی زنان برگزار می‌کنیم. ابتکار اضافه کرد: چندین ماه در این زمینه کار مطالعاتی صورت گرفته است و ٢٠٠ کارآفرین زن در ایران مورد ارزیابی قرار گرفتند و اکنون برای تبادل این تجربیات و تعریف نقشه راه همکاری برای آینده و موفقیت بیش‌تر کارآفرینی در ایران و ژاپن استفاده می‌کنیم. وی ادامه داد: توسعه تحصیلات زنان هم نشان‌دهنده سیاست اصولی نظام و هم بیانگر همت والای زنان ایرانی است که از این فرصت استفاده کردند. در حوزه‌های دیگر هم زنان همت والایی داشتند و لازم است قهرمانی تیم فوتسال و کاراته زنان ایران در آسیا را تبریک بگویم. ابتکار خاطرنشان کرد: به‌طور قطع همت و تلاش زنان سبب تحولات زیادی در جامعه ما خواهد شد و امیدواریم در حوزه‌های تخصصی به‌ویژه اشتغال و کارآفرینی با رعایت پارادایم اسلامی دستاوردهای خوبی حاصل شود.

وی با بیان این‌که برای اشتغال باید برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم، گفت: هنوز در برخی استان‌ها نرخ بیکاری در میان زنان دانشگاهی بالاست. سیاست‌های اشتغال نباید فقط محدود به شهرها باشد، بلکه باید یک هدف‌گذاری مهم برای زنان روستایی داشته باشیم تا زنان روستایی دارای تحصیلات و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بتوانند در محیط روستا کارآفرینی داشته باشند. معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به این‌که ۷۵ درصد از تولیدات صنایع دستی کشور توسط زنان انجام می‌شود، تأکید کرد: در صنایع دستی به لحاظ کیفیت و تنوع در رده‌های بالای جهانی قرار داریم و در صددیم با همکاری سازمان صنایع دستی با ارتقای استانداردها و سطح تولیدات زنان در موضوع بازاریابی هم با همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای توفیقات خوبی داشته باشیم. ابتکار افزود: با گسترش شبکه اینترنت زمینه خوبی برای کسب و کارهای اینترنتی در فضای مجازی برای زنان حاصل شده است و برنامه داریم یک اجلاس بین‌المللی با موضوع توانمندسازی زنان در حوزه IT در مرداد ماه برگزار کنیم. در این کارگاه، هیرویاسو کوبایاشی، سفیر ژاپن در تهران، با اشاره به روابط دوستانه ایران و ژاپن تصریح کرد: در سال‌های متمادی بنیاد صلح ساساکاوا تلاش کرده تا روابط ایران و ژاپن بیش‌تر شود. دولت ژاپن نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های کارآفرینی زنان دارد و فعالیت‌های مختلفی در این زمینه انجام داده است. در تلاشیم تا از توان زنان در جامعه استفاده کنیم.

رضا نظرآهاری، مدیرکل میز ژاپن در وزارت امور خارجه، نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: روابط متقابل ایران و ژاپن براساس احترام متقابل شکل گرفته و جمع‌آوری این مباحث در سال‌های اخیر می‌تواند برگی از روابط دو کشور در طی 90 سال را رقم بزند. جون کونو چانو، مدیر اجرایی بنیاد صلح ساساکاوا، با اشاره به این‌که ایران به عنوان کشوری بزرگ در خاورمیانه مطرح است، تصریح کرد: ایران نقش مهمی در ثبات خاورمیانه دارد. ایران و ژاپن پروژه‌ای با عنوان «حضور اجتماعی زنان» را آغاز کرده‌اند که تا به امروز نیز ادامه دارد. وی به سمپوزیومی که در ماه می‌2016 برگزار شد و همچنین سمپوزیومی دیگر در سال 2017 با عنوان «آموزش و زنان به مثابه نیروی اقتصادی» که در توکیو برگزار شد، اشاره کرد و افزود: بر اساس این دو سمپوزیوم، مقرر شد تا فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه زنان و همچنین کارگاه‌های کارآفرینی در این باره برگزار شود. او به شاخص فاصله جنسیتی در کشور ژاپن اشاره و عنوان کرد: در این خصوص ژاپن رتبه 114 در دنیا و نمایندگان زن در این کشور در رتبه 160 در سطح جهان قرار دارند و می‌توان گفت در این زمینه ژاپن کشوری در حال توسعه مطرح می‌شود. غلامحسین دهقانی، مدیرکل وزارت امورخارجه، نیز با تأکید براین‌که این نشست برمبنای تبادل نظرات دو طرف شکل گرفته، اظهار کرد: توانمندسازی زنان باید با سرعت بیش‌تری پیگیری شود. همکاری دو جانبه فرصت مغتنمی را برای توجه بیش‌تر به جنبه‌های کارآفرینی و توانمندسازی زنان فراهم ساخته است. زنان نقش مهمی هم در ساختار سنتی و هم در جهان الکترونیک ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: ترویج کارآفرینی زنان موجب افزایش درآمد آن‌ها و همچنین ارتقای کیفیت زندگی آن‌ها خواهد شد. دهقانی همچنین به دو چالش در حوزه کارآفرینی زنان اشاره و تصریح کرد: یک چالش به شروع اولیه کار و مشکلات دست‌یابی به سرمایه و کمی تجربه افراد برمی‌گردد و چالش دوم به روند کار و حفظ و ارتقای آن اشاره دارد. او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد به برابری انسان‌ها در تلاش است تا مشارکت اقتصادی زنان در کنار مشارکت سیاسی و فرهنگی آن‌ها افزایش یابد. گفتنی است، در این همایش مباحثی در حوزه شرایط کارآفرینی در ایران و ژاپن مورد بحث و بررسی قرارگرفت و تجربیاتی که در ایران در حوزه کارآفرینی زنان اجراشده است، به کارشناسان و محققان حاضر در همایش از کشور ژاپن ارائه شد.

در حاشیه همایش نیز موضوعاتی که در دو کشور در حوزه‌های مختلف ظرفیت همکاری مشترک بین دو کشور را دارد، مطرح شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه سبزینه، تاریخ انتشار -، شماره: 45225


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
زن در جامع امروزی ب دلیل مشکلات مالی برابر مرد قرار می گیرد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین