پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۵۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۶
رییس جامعه هتلداران ایران تاکید کرد: تحریم ایران در بوکینگ، صادرات گردشگری کشورمان را به مخاطره نمی‌اندازد و تاثیری بر روی آن ندارد.
شعارسال: بوکینگ، یکی از مهم‌ترین سایت‌های رزرواسیون آنلاین هتل و پرواز در دنیا است که به بیش از یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار هتل در ۱۲۰ هزار مقصد دسترسی دارد و شبانه روز یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار اتاق از طریق آن رزرو می‌شود.

این وب‌سایت که شرکت مادر آن، آمریکایی است پس از برجام، امکان رزرو بیش از ۷۰ هتل ایران را برقرار کرد و شرایط رزرواسیون هتل‌های سایر کشورها را برای ایرانی‌هایی که در پرداخت آنلاین محدودیت داشتند، تسهیل کرد، اما اکنون با خروج آمریکا از برجام به پیروی از سیاست‌های این کشور، به حذف هتل‌های ایرانی اقدام کرده است، هرچند هنوز مشابه سایت آمریکایی اجاره خانه، هاستل و هتل Airbnb دسترسی ایرانی‌ها را به رزرواسیون این خدمات، به طورکامل غیرممکن نکرده است.

بوکینگ پس از اعلام خروج آمریکا از برجام در ایمیل‌هایی به کاربران خود اعلام کرد؛ «با وجود میل شدید به همکاری با ایران ناچار است بنا بر قوانین داخلی ایالت متحده امریکا همکاری خود را با این کشور متوقف کند» و از آن‌ها خواست رزروهای خود را چک کنند، چرا که قصد دارد از ماه نوامبر تمام رزروها را کنسل کند.

جمشید حمزه‌زاده ـ رییس جامعه هتلداران ایران ـ در تحلیل این وضعیت به ایسنا گفت: با توجه به حجم رزروهایی که از طریق این وب‌سایت انجام می‌شد، تحریم ایران در بوکینگ هیچ آسیبی به صادرات گردشگری کشور وارد نمی‌کند و ورود خارجی‌ها را به ایران تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

وی افزود: هرچند اضافه کردن نام ایران به این وب‌سایت مزیت‌هایی برای هتل‌ها داشت، ولی مساله این است که هتل‌های ایران هیچ وقت نتوانستند با این شرکت مستقیم کار کنند چون اصلی‌ترین مشکل نقل و انتقال پول بود که هرگز حل نشد. در واقع رزرواسیون هتل‌های ایران در بوکینگ نیمه‌آنلاین و از طریق واسطه انجام می‌شد و مسافر خارجی نمی‌توانست پرداخت و یا رزرو خود را کامل انجام دهد. سیستم رزرواسیون آنلاین زمانی در گردشگری ما معنا پیدا می‌کند که تمام فرایند آن کامل انجام شود. درحال حاضر هیچ سامانه‌ی رزرواسیونی نیست که مسافران خارجی از طریق آن مستقیم پول واریز کنند و رزرو مورد نیاز خود را در ایران کامل انجام دهند.

او همچنین اظهار کرد: حجم رزروهایی که از طریق بوکینگ انجام می‌شد آنچنان قابل توجه نبود چون بیشتر مسافران خارجی یا با تور به ایران سفر می‌کنند یا سفرهای تجاری دارند که کمتر از طریق این وب‌سایت برای رزرواسیون اقدام می‌کنند. جمعیت آن دسته از گردشگران خارجی که انفرادی به ایران سفر می‌کنند و از بوکینگ رزرو می‌کردند نیز زیاد نبود که حالا با تحریم، روی گردشگری اثر منفی بگذارد.

حمزه‌زاده در عین حال گفت: البته اگر بوکینگ دسترسی ایرانی‌ها را به رزرواسیون‌های جهانی محدود و دشوار کند به سفرهای خارجی آسیب وارد خواهد شد چون در این مدت ایرانی‌های زیادی که مشکل کارت اعتباری و انتقال پول هم دارند، براحتی می‌توانستند هتل و یا بلیت مورد نیاز خود را رزرو کنند و آژانس‌های گردشگری کشورمان نیز علاقمند به همکاری و استفاده از امکانات آن بودند که با توقف این امکان، حتما سفرهای خارجی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 5 خرداد 1397 ، کدخبر: 97030502173 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
0
امیدواریم گردشگری ایران تحت تاثیر این تحریم ها قرار نگیرد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
0
چرا هرچیزی میشود میگویند تاثیری ندارد؟!
دارد خوب هم تاثیر دارد ؛ نباید این را فراموش کنیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین