پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۶۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
آمارها نشان می‌دهد سفر شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران در چهار ماه اول سال‌جاری میلادی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۶/ ۱۱ درصد افزایش یافته است.
شعار سال:  آمارها نشان می‌دهد سفر شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران در چهار ماه اول سال‌جاری میلادی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۶/ ۱۱ درصد افزایش یافته است.

 در چهار ماه نخست امسال سفر شهروندان جمهوری‌آذربایجان به کشورهای خارجی در مقایسه با یک سال قبل ۱/ ۱ درصد افزایش یافته و به یک میلیون و ۲۸۹ هزار نفر رسیده است. در مدت یاد شده، ۳/ ۳۱درصد از گردشگران خروجی جمهوری آذربایجان به گرجستان، ۷/ ۲۷درصد به ایران، ۹/ ۲۱ درصد به روسیه، ۲/ ۱۲ درصد به ترکیه، ۷/ ۱ درصد به اوکراین، ۴/ ۱ درصد به امارات متحده عربی و ۸/ ۳ درصد نیز به دیگر کشورها سفر کرده‌اند.  به گزارش «ایرنا»، در چهار ماه نخست سال‌جاری میلادی مسافرت شهروندان جمهوری‌آذربایجان به ترکیه ۱/ ۱۶ درصد، به گرجستان ۶/ ۳درصد و به روسیه ۱/ ۱درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.  بنا بر این گزارش، در چهار ماه نخست سال‌جاری میلادی ۶/ ۸۴۷ هزار نفر از ۱۸۲ کشور خارجی نیز به جمهوری‌آذربایجان سفر کرده‌اند که در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۴/ ۱۳درصد بیشتر است.

همچنین در سال‌جاری میلادی، ۳/ ۲۸درصد سفر شهروندان خارجی به جمهوری‌آذربایجان از روسیه، ۹/ ۲۱درصد از گرجستان، ۴/ ۱۳درصد از ایران، ۳/ ۱۱درصد از ترکیه، ۶/ ۴درصد از امارات‌متحده عربی، ۲ درصد از اوکراین، ۹/ ۱ درصد از عراق و ۵/ ۱۶ درصد از کشورهای دیگر بوده است. این در حالی است که در چهار ماه سال‌جاری سفرهای شهروندان ایرانی به جمهوری آذربایجان در مقایسه با یک سال قبل ۴/ ۵ درصد کاهش یافته است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، آذربایجانی‌ها یکی از اصلی‌ترین بازارهای گردشگری ایران به‌شمار می‌روند. طبق گزارشی که اواخر سال گذشته از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور منتشر شد، در ۹ ماهه سال ۹۶، ۷۰۵هزار و ۳۰۰ آذربایجانی به ایران سفر داشتند که نسبت به ۹ ماه اول سال ۹۵، کاهشی ۱۱درصدی داشت. با این‌همه گردشگران آذربایجانی قریب به ۲۱درصد از کل گردشگران ورودی به ایران را در ۹ماهه اول سال ۹۶ به خود اختصاص داده و پس از عراق در جایگاه دوم گردشگران ورودی به کشور جای گرفتند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 5 خرداد 1397، کدخبر: 3392717 ، www.donya-e-eqtesad.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
0
این افزایش سفر ها نوید بخش دوره طلایی در گردشگری ایران است ؛ انشالله که به همین سرعت ادامه پیدا کند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین