پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۶۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: معادن راکد آذربایجان غربی به سرمایه گذار جدید واگذار می شود.
شعار سال: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: معادن راکد آذربایجان غربی به سرمایه گذار جدید واگذار می شود.

رضا حسینی روز شنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید آذربایجان غربی افزود: معادن از ظرفیت های اقتصادی این استان به شمار می رود و نباید اجازه داد که این منابع به صورت راکد یا نیمه تعطیل باقی بماند و به هدر برود.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی مسئول، زمینه خلع ید بهره برداران فعلی این معادن را فراهم کنند و آنها را به عنوان طرح سرمایه گذاری جدید در اختیار متقاضیان قرار دهند.

حسینی بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ درصد درآمد معادن موجود در آذربایجان غربی می تواند در استان مدیریت شود که رقم بسیار بالایی به شمار می رود اما بخشی از این درآمد به علت راکد بودن برخی از معادن، محقق نمی شود.

وی همچنین از عملکرد مناسب برخی بانک ها از جمله صادرات، ملی، کشاورزی و سپه در راستای رونق تولید قدردانی کرد و ادامه داد: بعضی از بانک ها از جمله قوامین، مهر اقتصاد و توسعه تعاون نیز با وجود منابع قابل توجه استانی، همکاری خوبی در این خصوص نداشتند و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت آنها بیش از پیش بهره برداری کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی مناسب درصدد استفاده از توان بانک توسعه صادرات برای کمک در راستای بهبود وضعیت این بخش در آذربایجان غربی هستیم، گفت: با همکاری مسوولان این بانک، بخشی از توان تسهیلاتی آن در راستای توسعه صادرات خشکبار و محصولات باغی استفاده می شود.

وی افزود: علاوه بر صادرات و تجارت فرامرزی، کشت گلخانه ای و شرکت های کشت و صنعت و نوسازی بافت های فرسوده از جمله دیگر بخش هایی به شمار می رود که می توان از ظرفیت تسهیلات بانکی در آنها بهره برداری کرد که در این خصوص نیز اقدامات قابل توجهی در آذربایجان غربی انجام نشده است.

حسینی بر استفاده از ظرفیت مشاوران متخصص برای ایجاد زمینه توسعه در آذربایجان غربی تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری از پیشرفت های صورت گرفته در مناطق مختلف دنیا به ویژه کشورهای همسایه ایران مدیون بهره مندی مدیران از مشاوران کاربلد بوده ولی تاکنون استفاده خاصی از این افراد در این استان نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۶۰ درصد پیش بینی ها در بخش واحدهای بهره مند و ۵۸ درصد در بخش تسهیلات پرداختی در حوزه رفع موانع تولید طی سال گذشته در استان محقق شده است، بیان کرد: در این مدت پنج هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار ۳۷۶ واحد راکد، نیمه فعال و طرح نیمه تمام صنعتی، کشاورزی، معدن و گردشگری قرار گرفته است.

جعفرصادق اسکندری گفت: بخش عمده این تسهیلات در حوزه های کشاورزی و صنعت اعطا شده و بخش های گردشگری و معدن نتوانسته است به خوبی از این تسهیلات بهره برداری کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از اختصاص یکهزار و ۶۲۰ میلیارد ریال یارانه تحت عنوان کمک های فنی اعتباری در قالب نقدی و اسناد خزانه برای بهبود فضای کسب و کار طی سال جاری در استان خبر داد و افزود: این میزان یارانه برای کاهش نرخ تسهیلات اعطایی بانک ها در اختیار این نهادها قرار می گیرد که در صدد هستیم بهترین گزینه را در این خصوص انتخاب کنیم.

ناصر حضرتی اضافه کرد: می توان از این ظرفیت یارانه ای در راستای بهبود عملکرد آذربایجان غربی در حوزه رونق تولید و اشتغال پایدار روستایی و فراگیر بهره برد.

در آذربایجان‌غربی ۸۰۵ واحد صنایع معدنی با اشتغالزایی ۲۱ هزار و ۷۳۷ نفر وجود دارد و عمده صنایع معدنی بزرگ موجود در این استان شامل صنایع استحصال طلا، نقره، جیوه و سیانور سدیم، صنایع سیمان، صنایع تولید آجر، صنایع تولید سفال، واحدهای شستشو و دانه بندی شن و ماسه، تولید آسفالت، تولید انواع محصولات بتنی و سیمانی و صنایع دانه‌بندی و فرآوری سیلیس است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1397، کدخبر: 4306702 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
واقعا تو این شرایط نباید بذاریم هیچ پتانسیلی رو زمین بمونه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین