پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۷۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
قرار بود تیم ملی فوتبال ایران و یونان برای انجام یک دیدار دوستانه به میدان بروند؛ دیداری که لغو شد. رسانه‌های ایران توضیحی پیرامون لغو این بازی ندادند. در رسانه‌های آلمانی‌زبان موضوع به گونه دیگری بازتاب یافته است.
شعارسال: قرار دیدار دوستانه دو تیم ملی فوتبال ایران و یونان برای روز ۱۲ خرداد (۲ ژوئن) پیش بینی شده بود. این دیدار قرار بود در استانبول برگزار شود، یعنی در محل برپایی اردوی آمادگی تیم ملی ایران.

یک هفته پیش از برگزاری این بازی، خبرگزاری آلمان به نقل از میشائیل اسکیبه، مربی آلمانی تیم ملی فوتبال یونان خبر از لغو این دیدار داد؛ خبری که به شکل کوتاه آن در رسانه‌های داخلی ایران نیز بازتاب یافت.

بر اساس خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری آلمان، مربی تیم یونان، روز جمعه ۲۵ مه (۴ خرداد) رسما خبر لغو برگزاری این دیدار را رسانه‌ای کرده است.

علت لغو دیدار

در گزارش‌های کوتاهی که در رسانه‌های داخلی ایران درباره لغو دیدار دوستانه دو تیم ملی فوتبال ایران و یونان منتشر شده است، توضیحی پیرامون علت این موضوع داده نشده است.

این در حالی است که رسانه‌های آلمانی‌زبان و از جمله خبرگزاری آلمان به نقل از خبرنگاران ورزشی یونان، علت لغو این دیدار را سیاسی می‌دانند.

خبرگزاری آلمان در ادامه نوشته است که لغو این دیدار مربوط به محل برگزاری آن، یعنی استانبول بوده است. گفته شده است که علت لغو این دیدار به تنش پدید آمده در مناسبات سیاسی ترکیه و یونان باز می‌گردد.

مناسبات سیاسی دو کشور پس از دستگیری ۲ سرباز یونانی رو به تیرگی نهاده است. گفته می‌شود که حدود سه ماه پیش، این دو سرباز از مرز بین دو کشور عبور کرده و در خاک ترکیه دستگیر شده‌اند.

برخی از خبرنگاران ورزشی در یونان بر این باورند که لغو این دیدار دوستانه می‌تواند بر تیرگی بیشتر مناسبات یونان و ترکیه بیافزاید.باید یادآور شد که تیم ملی فوتبال یونان در دیدار "پلی‌آف" در برابر کرواسی شکست خورد و از راه یافتن به رقابت‌های جام جهانی بازماند.

تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار با تیم مراکش در چارچوب رقابت‌های جام جهانی روسیه، دو دیدار دوستانه در برابر تیم ملی ترکیه و لیتوانی برگزار خواهد کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی  پارسینه، تاریخ انتشار: 6 خرداد1397، کد خبر: 432915 ،http://www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
امیدوارم انقدر خروج تنها امریکا از برجام تاثیر بروی روابط ایران نذاره
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین