پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
۵ روز مانده به برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، وزن‌کشی فراکسیون‌ها برای سومین انتخابات هیات‌رئیسه مجلس شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

شعار سال: ۵ روز مانده به برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، وزن‌کشی فراکسیون‌ها برای سومین انتخابات هیات‌رئیسه مجلس شکل جدی‌تری به خود گرفته است. دراین میان فراکسیون امید مجلس خواستار تغییر در ترکیب هیات‌رئیسه مجلس خصوصا حضور زنان و اقلیت‌ها درترکیب جدید هیات‌رئیسه مجلس شده است. همچنان که روز گذشته فاطمه سعیدی، نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید درگفت‌وگو با «ایلنا» اعلام کرد: نظر فراکسیون امید، تغییر در ترکیب هیات‌رئیسه مجلس است. او ضمن تاکید بر حضور زنان و اقلیت‌های مذهبی در این لیست گفت: در مورد لیست فراکسیون امید، هفته آینده تصمیم گرفته می‌شود.

سعیدی درباره احتمال ائتلاف فراکسیون امید و مستقلین گفت: در مورد ائتلاف هنوز تصمیم گرفته نشده؛ اما بازخوردها از مردم گرفته شده و طبق معمول سعی می‌کنیم صدای مردم را بشنویم؛ به این نتیجه رسیده‌ایم که خواست مردم تغییر در هیات‌رئیسه مجلس است. وی با بیان اینکه صددرصد یک خانم در فهرست کاندیداهای فراکسیون امید قرار دارد، گفت: همان‌طور که کاندیدای مرد از هر سه فراکسیون سیاسی مجلس خواهد آمد، فکر می‌کنم هر سه فراکسیون بنا دارند یک خانم را در فهرست پیشنهادی‌شان داشته باشند. انتخابات هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال سوم، مجلس دهم روز چهارشنبه نهم خرداد برگزار خواهد شد. نمایندگان به صورت سالانه رئیس و اعضای هیات‌رئیسه مجلس را انتخاب می‌کنند. سال گذشته نمایندگان مجلس علی لاریجانی را برای دهمین سال پیاپی با کسب اکثریت مطلق آرا و با ۲۰۴ رای از مجموع ۲۶۸ نماینده حاضر در صحن علنی به‌عنوان رئیس مجلس انتخاب کردند. همچنین نمایندگان در ادامه جلسه مسعود پزشکیان را با ۱۷۹ رای و علی مطهری را با ۱۶۳ رای از مجموع ۲۵۳ رای اخذ شده به ترتیب به‌عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند. اما به‌نظر می‌رسد دراین دوره از انتخابات هیات‌رئیسه مجلس، محمد رضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس و حسینعلی حاجیدلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و از اعضای فراکسیون ولایی (اصولگرایان) تصمیم گرفته‌اند با لاریجانی برای کسب کرسی ریاست مجلس رقابت کنند. در همین ارتباط محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درباره احتمال نامزدی‌اش در جایگاه رئیس در انتخابات هیات‌رئیسه مجلس در سال سوم مجلس دهم، اظهار کرد: موضع ما، موضع جمعی است و من هم به‌عنوان یک فرد از فراکسیون امید هر تصمیمی که گرفته شود، می‌پذیرم و موظف به اجرای آن هستم. وی افزود: درحال‌حاضر نیز دوستان ما دارند شرایط را بررسی می‌کنند و با فراکسیون‌های دیگر مجلس مذاکره و عملکرد هیات رئیسه را هم مورد ارزیابی قرار می‌دهند و اقداماتی را که فراکسیون امید به‌عنوان یک مجموعه تاثیرگذار در مجلس باید دنبال کند، در دست بررسی دارند. رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه راهبردهایمان را فعلا نمی‌گوییم، درخصوص مهم‌ترین نیاز و چالش امروز هیات‌رئیسه پارلمان تصریح کرد: بحث جدی امروز مجلس، کارآمدتر کردن آن در تصمیمات است تا یک خروجی قابل دفاع از طرف مجلس در تصمیمات کلان کشور وجود داشته باشد.

پیش از این جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس رسما از احتمال کاندیداتوری محمدرضا عارف برای ریاست مجلس در انتخابات هیات‌رئیسه اجلاسیه سوم خبر داد ه بود. همچنین به گزارش خبرآنلاین، عارف گفت: دلیل حساسیت برای انتشار اسامی فراکسیون امید را نمی‌دانم؛ اما به‌موقع و زمانی که لازم باشد اسامی اعضای این فراکسیون را منتشر می‌کنیم. وی درباره احتمال تغییر در هیات‌رئیسه فراکسیون امید تاکید کرد: ما هرسال انتخابات داریم و با انتخابات مجلس فراکسیون هم انتخابات دارد که در این انتخابات هر تغییری امکان‌پذیر است. از سوی دیگر حسینعلی حاجیدلیگانی نماینده مردم شاهین شهرنیز چند روز پیش اعلام کرده بود که اگر از فراکسیون ولایی کسی کاندیدای ریاست مجلس نشود اوکاندیدا خواهد شد. این اولین بار نیست که عارف برای رسیدن به کرسی ریاست مجلس با علی لاریجانی رقابت می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 5 خرداد 97، کدمطلب:۳۳۹۲۸۳۱، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین