پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۹۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
شهردار چابهار گفت: اگر قرار باشد شهر چابهار هزینه‌های منطقه آزاد را بدهد و بار آن ‌‌را بر دوش بکشد حق شهر چابهار است که به منطقه آزاد ملحق شود.
شعار سال: شهردار چابهار گفت: اگر قرار باشد شهر چابهار هزینه‌های منطقه آزاد را بدهد و بار آن ‌‌را بر دوش بکشد حق شهر چابهار است که به منطقه آزاد ملحق شود.

یونس حقانی با اشاره به محرومیت بندر چابهار اظهار داشت: چابهار در حالی در مرکز توجهات برای توسعه مکران است که پایین‌ترین شاخص‌های زندگی را گاهاً در کشور دارد؛ از جمعیت 112 هزار نفری شهر چابهار، 56 هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهر زندگی می‌کنند؛ چابهار بالاترین و سریع‌ترین نرخ رشد جمعیت حاشیه‌نشینی در کشور به نسبت جمعیتش را دارد، حاشیه‌نشینان فاقد شبکه آب هستند و آب‌ بقیه هم‌ سال‌هاست جیره‌بندی است و گاهی برخی محله‌ها مدت‌ها آب ندارند.

وی با بیان اینکه  توسعه نامتوازن در چابهار بیداد می‌کند، افزود: منطقه آزاد چابهار در حالی با جمعیتی حدود 4 هزار نفری با بودجه سالانه 600 میلیارد تومانی اداره می‌شود که شهر چابهار با 112 هزار نفر جمعیت با بودجه تخصیص‌ یافته 26 میلیارد تومانی در سال اداره می‌شود و ما شهر را با سرانه 300 هزار تومان برای هر نفر می‌چرخانیم.

شهردار چابهار تصریح کرد: بودجه‌ای که به شهر چابهار تخصیص داده می‌شود عملاً صرف خدمات شهری و احیاناً حقوق پرسنل و کارکنان می‌شود و برای ما اعتباری برای توسعه نمی‌ماند؛ از نظر عوارض هم به دلیل آنکه شهر چابهار را عمدتاً حاشیه‌نشینان و قشر کم‌برخوردار تشکیل می‌دهند، ما عملاً از آن‌ها عوارضی دریافت نمی‌کنیم؛ در واقع از تنها 20 درصد مردم عوارض می‌گیرم و به‌ کل جمعیت شهر و 80 درصد قشر کم‌برخوردار خدمات می‌دهیم؛ قاعدتاً با این وضع، پولی برای ما برای رشد و توسعه نمی‌ماند.

وی اضافه کرد: بارها از ما انتقاد می‌شود که چرا با وجود داشتن بندری به اهمیت چابهار شما برای توسعه فضاهای شهری و احیاناً گردشگری سرمایه‌گذار جذب نمی‌کنید؛ پاسخ این است که اصلاً سرمایه‌گذاری با وجود معافیت‌ها و مشوق‌های منطقه آزاد به شهر نمی‌آید که ما سرمایه‌گذار جذب کنیم، به‌شدت مایل هستیم ولی تاکنون سرمایه‌گذاری مراجعه نکرده است.

حقانی گفت: خیلی از سرمایه‌گذارانی که قبلاً در شهر آمده‌اند و اقدام به سرمایه‌گذاری کردند، هم‌اکنون اظهار پشیمانی می‌کنند. ما برای نگه‌داشتن این سرمایه‌گذاران و احیاء جذب سرمایه‌گذاران بیشتر اعلام کردیم تا آخر از آنها حمایت می‌کنیم و علاوه‌بر آنکه از آنها عوارض نمی‌گیریم، برای گرفتن تسهیلات هم بهشان کمک می‌کنیم، اما سرمایه‌گذران با درک به این موضوع که چابهار مستعد سرمایه‌گذاری در گردشگری و توسعه زیرساخت‌ است همگی در منطقه آزاد سرمایه‌گذاری می‌کنند.

شهردار چابهار تأکید کرد: با درک به اهمیت چابهار در مناسبات ملی و بین‌‌المللی و توسعه متوازن در این بندر متناسب با ایجاد صنایع بزرگ و استراتژیک و رشد سریع جمعیت و حاشیه‌نشینی، 2 راهکار برای توسعه شاخص‌های اجتماعی در شهر چابهار وجود دارد، اول الحاق شهر چابهار به منطقه آزاد و دوم اختصاص اعتبارات ویژه ملی به چابهار متناسب با اهمیت آن.

وی خاطرنشان کرد: قبلاً اعلام‌ شده بود که در طرح توسعه منطقه آزاد، الحاق تنها بنادر شهر، شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد مورد توافق قرار گرفته که این صریحاً مورد مخالفت ماست؛ اگر قرار باشد شهر چابهار هزینه‌های منطقه آزاد را بدهد و بار آن ‌‌را بر دوش بکشد حق شهر چابهار است به منطقه آزاد ملحق شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 7 خرداد 1397، کدخبر: 1736542 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
این شهر در آینده ای نزدیک به یک قطب گردشگری تجاری تبدیل میشود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
بع د این همه سال الان واقعا جای افتخاره؟ م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین