پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۹۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
علی پیراینده اظهار داشت: گنبد باز یکی از آثار تاریخی نطنز است که با توجه به قرارگیری آن بر روی قله کوه و شرایط جوی پیرامون بنا دچار فرسایش شده و نیازمند مرمت است.
شعار سال: شهردار نطنز گفت: بنای تاریخی «گنبد باز نطنز» با مشارکت شهرداری و اداره میراث فرهنگی مرمت می‌شود.

علی پیراینده اظهار داشت: گنبد باز یکی از آثار تاریخی نطنز است که با توجه به قرارگیری آن بر روی قله کوه و شرایط جوی پیرامون بنا دچار فرسایش شده و نیازمند مرمت است.

وی افزود: به دلیل وجه تمایز این بنای خاص در منطقه و استان اصفهان، لازم است به این اثر تاریخی توجه ویژه ای شود که مرمت آن اولین قدم است.

شهردار نطنز تصریح کرد: طبق تفاهم نامه ای که بین شهرداری و اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز منعقد شد، مقرر شد شهرداری مصالح مورد نیاز اجرای طرح مرمت گنبد باز را تأمین و به بالای قله انتقال دهد و اداره میراث فرهنگی نیز با معرفی استادکار مجرب، عملیات مرمت را عهده دار شود.

وی یادآور شد: از آنجاییکه این بنا بر روی قله کوه قرار دارد، انتقال مصالح به گنبد باز مسئله مهمی است که در صورت زیاد بودن میزان مصالح مورد نیاز در نظر داریم با همکاری کوهنوردان نطنزی مصالح را به بالای کوه منتقل کنیم.

* طرح «تسهیل صعود گردشگران به گنبد باز» در دست بررسی است

پیراینده در ادامه درباره تسهیل صعود و دسترسی راحت تر به گنبد باز بیان داشت: در حوزه گردشگری، گنبد باز بنایی است که نطنز را از سایر شهرها متمایز می‌کند و به همین دلیل شهرداری به این بنا توجه بیشتری می‌کند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر صعود به قله جهت بازدید از بنای تاریخی و استفاده از مناظر زیبای باغشهر نطنز در توان همه شهروندان و گردشگران نیست و ما باید بتوانیم گردشگر را به روش راحت تری به قله برسانیم.

شهردار نطنز در پایان بیان کرد: برای دسترسی به گنبد باز و برجسته کردن این برند گردشگری نطنز، طرح «تسهیل صعود گردشگران به گنبد باز» در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و در این زمینه کارشناسانی هم از بنا و موقعیت آن بازدیدهایی داشته اند.
گنبدباز به دستور شاه عباس صفوی و از روی علاقه ای که به باز شکاری خود داشته بر بالای کوهی در شهر نطنز بنا شده است و در فروردین سال ۱۳۴۶، در فهرست آثار ملی کشور به شماره ۶۴۴ به ثبت رسیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 7 خرداد 1397، کدخبر: 4308055 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
امیدواریم بتونه جای خوبی برای بازدید علاقه مندان به فرهنگ ایرانی بشه
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
واقعا عجیبه که یک چجوری این بنا ساخته شده و اینکه یه چیزی وجود داره به نام هلیکوپتر که میشه ازش استفاده کرد به جای کوهنورد
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
در امروز با اینهمه ابزار مدرن هیچ وسیله ای برای حمل و نقل مصالح نداریم؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین