پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۹۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
رئیس دادگستری استان تهران گفت: لیستی از وکلای که می توانند پرونده های امنیتی را وکالت کنند تهیه و به تایید رئیس قوه قضاییه رسیده است.

شعار سال: غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در رابطه با پرونده متهمان جرائم امنیتی و بحث انتخاب وکیل برای این متهمان اظهار کرد: لیستی از وکلایی که می‌توانند وکالت پرونده‌های امنیتی را برعهده بگیرند تهیه و توسط رئیس قوه قضاییه تایید و به دادگاه ها اعلام شده است.

وی تاکید کرد: البته این لیست یک لیست بسته و نهایی نیست و به دلیل اینکه رسیدگی به امور پرونده‌ها معطل نماند، لیستی محدودی از جامعه وکلا به قوه قضاییه برای وکالت پرونده های امنیتی اعلام شده است .

رئیس دادگستری استان تهران با بیان اینکه در ارتباط با گروه‌های دیگری از وکلا لیست‌های جدیدی تهیه و به رئیس قوه قضاییه اعلام خواهد شد، گفت: با نظر رئیس قوه قضاییه افراد و گروه های دیگری به لیست وکلای پرونده های جرائم امنیتی اضافه خواهند شد.

گفتنی است؛ براساس ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری و مصوبه مجلس شورای اسلامی، وکلای پرونده‌های جرائم امنیتی باید از طرف رئیس قوه قضاییه تایید شده باشند تا بتوانند وکالت این گونه پرونده ها را برعهده بگیرند.

در ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری که در سال 92 تایید شده، آمده است: با شروع تحت نظر قرار گرفتن، متهم می‌تواند تقاضای حضور وکیل کند. وکیل باید با رعایت و توجه به محرمانه بودن تحقیقات و مذاکرات، با شخص تحت نظر ملاقات نماید و وکیل می‌تواند در پایان ملاقات با متهم که نباید بیش از یک‌ساعت باشد، ملاحظات کتبی خود را برای درج در پرونده ارائه دهد.

تبصره- اگر شخص به علت اتهام ارتکاب یکی از جرائم سازمان‌یافته و یا جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، سرقت، مواد مخدر و روانگردان و یا جرائم موضوع بندهای (الف)، (ب) و (پ) ماده (302) این قانون، تحت نظر قرار گیرد، تا یک هفته پس از شروع تحت نظر قرار گرفتن امکان ملاقات با وکیل را ندارد.

تعیین وقت دادگاه نازنین زاغری

اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری اظهار کرد: برای برگزاری دادگاه نازنین زاغری تعیین وقت شده و زمان آن به دادگاه اعلام شده است.

وی افزود: مذاکرات و اقداماتی در رابطه با بحث تعیین وکیل برای زاغری انجام شده و قرار است بعد از طی فرآیند‌های انتخاب وکیل، دادگاه وی در اسرع وقت برگزار شود.

بنابر این گزارش، نازنین زاغری روز 30 اردیبهشت ماه در شعبه پانزده دادگاه عمومی و انقلاب تهران حضور پیدا کرده و در جلسه‌ای که نماینده دادستان تهران هم حضور داشته است، اظهار می‌دارد به وکیل نیاز دارد. دادگاه نیز تا حضور وکیل نازنین زاغری، وقت تجدید صادر می‌کند.

گفتنی است؛ نازنین زاغری تبعه ایرانی ــ انگلیسی ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد.

وی دارای تابعیت مضاعف از انگلستان بوده و در سیستم جاسوسی آن کشور فعالیت می‌کرده است. زاغری مسئول آموزش خبرنگاری آنلاین بی‌بی‌سی فارسی بوده که با هدف جذب و آموزش افراد برای فعالیت تبلیغی علیه ایران اقداماتی را انجام داده است.

چگونگی استفاده از ایمیل مستعار، پس‌وردهای پیچیده و طولانی، ذخیره‌سازی پس‌وردها و استفاده از نرم‌افزارهای رمزنگاری مطالب و اطلاعات، از جمله مواردی است که در این آموزش‌ها لحاظ می‌شده است. پرونده زاغری برای ادامه رسیدگی‌ها به دادستانی تهران انتقال پیدا کرد و پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب صادر شد. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، زاغری را به پنج سال حبس محکوم کرد که این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد و وی اکنون در حال تحمل کیفر خود است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 2 خرداد 97، کد مطلب: 6542182، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
باز با این تایید ها ادم یکم پشتش گرم میشه برای اعتماد کردن به اون ها
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین